Äta bör man annars dör man
Allt detta ätande..Nu är det iallafall musik på Tv och då samlas folk här..så ingen tänker på mat just nu och med ett fräsht tuggummi i munnen kan man kolla ner lite på putmagen och hoppas den försvimnner snart…här på mitt boende matar dom oss 3 gånger om dan

Ja, äta bör man och det regelbundet så det är ju toppen att få mat serverat tre gånger om dagen även om du bör klämma in två mellanmål där också, för att få kroppen att må bra och hålla fart på förbränningen 
Så nu är vi vid fikat…

#2 vad bra, om man slutar äta eller minimerar matintaget, då sätter sig kroppen på sparlåga och man kommer att rubba balansen så att man så småningom går upp. Samtidigt som om man äter för lite så går kroppen miste om mineraler och vitaminer som gör hud, naglar och hår mm vakert. Man tappar också energi och orkar inte så mycket och då får man inga muskler och det gör att huden blir slapp och kroppen inte så väl tränad. Tankeverksamheten går också ner på ett minimum så att inter lektet inte hinner med. Av för lite mat bryter man ner och förstör sin kropp.
Du verkar snacka mycket Lorita..
men jag vet med mig att jag blir mycket lugnare
om jag äter mindre och håller mig smal..
Putmagar och för tajta jeans är plågsamt
Dessutom spänner det i kroppens celler…som om dom
var överfulla med energi…
Du kanske aldrig har känt så..?
Mariana

Förlite och för mycket skämmer allt. Vad jag förstår så finns det dom som som är oroliga för vad du äter.
Man får inte putmage av lagom med mat men äter man för lite så förstör man kroppens ämnes omsättning och lägger grunden till en mage längre fram.
Du verkar vara mat-fixerad Lorita….
Tänk på att kärlek bygger broar..
Mat skändas i magen och föruttnar där
Ey! Trollet! Kan man inte säga något snällt så kan man låta bli.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

#6 mat är ju vår energi och så länge får vi inte behålla det vi äter i våra kroppar. Det är svårt att diva en bil framåt utan bränsle och lika är det med mat, mat ger oss energi. Energi att orka leva och vara lyckliga.
Okej..nu är kvällen här..
Vi har intagit middag..(pytt i panna)
Fika (diverse saker) dvs smörgås
Mariana

#10 låter bra, hoppas det var gott
det är ju bra med lite energi
jag ska äta lasagne, lite sent men men visa dagar blir det så 

Man kan hålla sig smal på andra sätt än att svälta sig. Bra och hälsosam kost varvat med LAGOM mycker träning. Lagom innebär några dagar i veckan och inte för länge.
Träning…ger ju träningsvärk och ont i kroppen
Jag äter hellre regelbundet och lagom mycket…
Så har jag sköna mjukisbyxorna idag…
…ska slappa framför datorn och dricka kaffe…
Mariana

träningsvärk, det är övergående och beror oftast på att man tränar för mycket och snabbt. Att äta regelbundet och lagom mycket det är det är mycket bra. Det du skriver om mjukisbyxor, det ger mig en konstig känsla…..du använder väll andra kläder också?
Jag har bara ett par vanliga byxor..
..är det nåt fel på mjukisbyxor..?
Har just fikat med äppelpaj och vaniljsås

Mjukisbyxor väljer ofta dom som inte trivs med sin kropp.
Äpple paj med vaniljsås
riktigt fredagsmys 
Får ni önska mat eller är det andra som bestämmer vad som ska ätas?