Kost iFokus

Kost

Etikettfikarummet
Läst 1235 ggr
meet77
2007-10-13 22:20
0

Godis

Äter ni "lördagsgodis"? Eller äter ni nör ni blir sugna? När ni äter godis hur mycket brukar det bli? Själv har jag precis smällt i mig 290g! naturgodis…lite väl mycket kanske…

magma
2007-10-13 22:48
0

Ikväll blir mitt "godis" hallon med grädde… Kanske.

Mervi
2007-10-14 00:33
0

Jag har druckit te  och ätit lit god ost. Inget godis .

Lorita
2007-10-14 13:16
0

Vi brukar ha fredagsmys, jag äter inte så mycket godis men några bitar brukar slika ner. Nötter och mörkchoklad, det är det jag försöker ha mest. Igår blev det godisbilar, en näve jag brukar stoppa på den mängden.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Mervi
2007-10-14 13:33
0

Mörk choklad är gott till kaffe och tom. till rött vin.Skrattande

[tozza]
2007-10-14 15:37
0

Fösöker unvika godis, äter pumpafrö o solrosfrö o lite nötter ibland. Mörk choklad har jag lärt mig att äta en liten bit men inte är det lika gott som ljus choklad. Skulle jag bli riktigt sugen ja då tar jag något sött.

Misprize
2007-10-14 15:47
0

Jag åt kokosnöt, passionsfrukt, melon och solrosfrön igår. Megagött :) Annars är jag besatt av solrosfrön och äter i stort sätt inte godis. Mörk choklad tycker jag dock det är okej att äta, och så är det gott också.

Ulf-S
2007-10-14 16:16
0

Det enda i godisväg jag tillåter mig är en eller två bitar 85-procentig choklad någon gång. Tidigare smällde jag i mig godis rätt fritt, tills jag började kolla mitt blodsocker…

En påse lösgodis höjer mitt blodsocker till skyarna och det väldigt lång tid innan det sjunker. När det väl sjunker så sjunker det dessutom för lågt. Alltså blir det en väldig höjning, med rejäl rekyl, och ingen av ytterligheterna är speciellt behaglig.

didis
2007-10-15 16:00
0

När jag gick på tandläkarutbildningen hade vi studenter från tyskland under en termin. De utbrast förvånat -

lördagsgodis?? å vad får man äta på onsdagar??

Anledningen till att vi har lördagsgodis i Sverige är vår världsberömda (bland tandläkare) Vipeholmsundersökning från 50-talet som faktiskt var sponsrad av godisindustrin. De ville få bevisat att man inte fick caries av godis utan att det var en bristsjukdom.

Men men vad resultatet blev vet vi alla och klämmer man bara i sig allt godis snabbt och helst avslutar med sockerfritt tuggummi kan man med gott samvete äta godis… åtminstone 1g/vecka.