Kosttillskott mot trötthet
Hejdar allihop! Jag är en sån där människa som jobbar för mycket, sover för lite.och äter lite dåligt. Kosten har jag börjat fixa till det bättre med smoothie till frukost och mer grönsaker till maten. Men sen kommer jag till de tillfällen när jag är helt slut i kroppen och behöver en snabb energiboost. Men det är inte.inte.mycket som.fungerar på mig. Men idag provade jag pharbio recharge pulversticks. Vilket jag faktiskt blev pigg av! Men de har slutat tillverkas hos leverantör. Så någon som vet något mer tillskott som ger snabb energi? Det är.sällan jag behöver det men kan behövas ibland när jag jobbar natt. I övrigt dricker jag järn och msm för kroppens skull. Men bara tips på snabba energikällor tack som är lätta att få i sig :) (Utan sötningsmedel helst!)
#0 Har du testat Bio-Qinon? Det innehåller vitamin/coenzym Q10, och det gör nytta för hela energiomsättningen i kroppen. Han som upptäckte hur nyttigt det är fick Nobelpriset i kemi 1978. Dock så tror jag att man kanske måste ta det dagligen under längre tid för att få maximal effekt, så det kanske inte är riktigt det du söker.
Dessa kapslar är ganska stora, men mjukt rundade i formen, och man kan dessutom lägga dom i kallt vatten en liten stund så blir dom ännu mjukare och lättare att svälja.
An ounce of prevention is worth a pound of cure
Det skulle kunna vara ett alternativäldigt. Men jag känner mest att jag behöver en extra boostar vissa eftermiddagar. T ex när jag jobbar ett pass 10-18 för att sen dra iväg till nästa jobb vid 21 eller 22 och jobba till 02,30. Då kan jag behöva en snabb energikick inför jobb nr 2 och det kändes jag att jag fick av pharbio recharge ^^ Men ska kolla upp de du skrev! :)
Jag skulle absolut rekommendera att du äter mer, speciellt kolhydrater. Helst från frukt eller rotisar eftersom det är just det som din hjärna behöver - glukos, och näringsämnena de bringar är bara ett plus. De flesta av oss underäter ordentligt vilket leder till att alla funktioner i kroppen hämmas, inklusive hormoner, plus att din metabolism går neråt. Ta hand om din kropp, annars kanske du går in i väggen en dag om du fortsätter som du gör. Smoothies är jätte bra energi (undvik mjölk, det är bara slembildande), men grönsaker tillför dig inte speciellt mycket mer än näringsämnen, energimässigt går de back. Koffein, pulver osv, är bara quickfixes, och när du slutar ta dem kommer din kropp lida ännu värre eftersom du tryckt undan ett symtom, något din kropp försökt säga till dig (jag är trött, jag behöver mer energi och mer sömn).
'-Headlights on the highway-'
Vardagen funkar. Det är just quick-fixen jag behöver när jag jobbar dubbelt en dag ^^ Kosten jobbar jag på att förbättra och hålla mig piggare normalt. Men just det där när jag jobbat 2 pass. Först 10-18 sen vidare till nästa joBB som croupier på krogar. Där behöver jag något extra för att hålla hjärnan pigg genom kvällen ^^ Tack för alla bra tips om att ta hand om kroppen! :)
Dricker inte kaffe och blir inte pigg av energidryck så vet inte riktigt hur jag ska få i mig koffein om inte från ett slags tillskott. Ex det jag provade som funkade bra ^^
Jag har börjat äta extra Magnesium och känner mig mycket piggare 😀

Glöm inte D3-vitaminet.
Hatar cancer och älskar vårlökar.