Regelbundna matvanor
Visste ej var ju skulle skriva detta. Hoppas nagon laser som har lite kunskap.
Jag har extremt svart att ata pa regelbundna tider. Frukost kan atas nar som helst mellan 08.00 till 11.00, lunch, mellan 12.00 till 15.00. middag mellan 18.00 och 22.00. Det bor ju vara galet.
Taskig disciplin? oro? trotthet? ???????
Om det inte innebär problem för dig så gör det absolut ingenting att äta oregelbundet. Jag själv äter när jag är hungrig. 🙂
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Mår du dåligt av det på något vis? Om inte, gör det förmodligen inget. Det finns inget som säger att man absolut måste äta på speciella tider.
Själv äter jag oftast bara en-tre gånger per dygn. Mitt största mål kan vara mellan 12.00 och 22.00 i princip och det kan vara det enda målet jag äter. Jag mår utmärkt och tänker därför inte ändra på det. Jag äter helt enkelt när jag vill ha mat eller när det känns lämpligt att äta baserat på vad jag gör den dagen.
Däremot om man upplever att man lätt blir trött eller irriterad, eller får sockersug kan man kanske börja fundera på att införa mer regelbundna tider (eller se över vad man äter). Min syster mår bäst av att äta var tredje timme och har därför satt upp vilka tider hon ska äta. Har man inga sånna problem så går det utmärkt att äta när man är hungrig eller när man vill äta.
//Jessie