Kost iFokus

Kost

Sehvrin
0

Det tycker jag är bra. Blir lättare att handla lite smart då (jag försöker göra det nu också, men vissa saker vet man ju inte, som tex hur långt fisken flugits….)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Ulf-S
0

Klimatmärkning låter jättebra, så länge den används objektivt och rättvist över hela linjen och inte för att gynna en politisk/ideologisk ståndpunkt…

Exempelvis bör både vanligt och ekologiskt ris och bananer klimatmärkas, liksom konventionellt uppfött kött jämfört med gräsuppfött kött.

Att t.ex. kunna se om svenska höstäpplen är bättre än importerade är toppen. Är de svenska tomaterna bättre eller sämre än de spanska ur miljösynpunkt? Och hur är det med de holländska?

Måste vi verkligen ha tillgång till färsk broccoli och färska blåbär året runt, och hur påverkar det? Hur blir det om vi väljer djupfrysta varianter istället?

Det är många, många faktorer som måste vägas in…

ChatNoir
0

Bra! Hoppas att det blir billigare med närproducerat också, så man får en "hjälp på traven"…

Lorita
0

ja man kan ju alltid hoppas Glad

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Ferret.YinniZ
0

jag hade ett projekt om just det där… vi jobbade fram ett system med alt..uträkning, blanketter m.m tyvärr hade vi inte tid att skicka in det dit vi skulle för att bearnbetas…

hoppas att det blir av =)

Lorita
0

spännande, det kanske inte är försent ännu?

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Ferret.YinniZ
0

#6 hmm..till den "tävlingen" som var då är det i alla fall försent till.. men finns kasnke nåt annat ?=)