Kost iFokus

Kost

Etiketttankartipsochid-er
Läst 4277 ggr
Bill&Bull
4

Få mer underhudsfett

Jag behöver få mer underhudsfett, vet inte vad jag ska äta mer av? Vill inte äta skräp och svullna upp på så sätt utan göra det på ett bra sätt. Hoppas ni kan förstå hur jag menar :) Om jag går upp lite i vikt kommer jag få mer underhudsfett då? Kommer det av sig själv så att säga? För jag antar att vikt måste jag lägga på mig för att kunna få underhudsfett

||My Love For Animals Is Immortal||

tlover
3

Äter du mer än vad du gör av med så går du upp i vikt. Denna vikt fördelas ofta mellan bukfett och underhudsfett (och muskler om du tränar eller har speciella gener).

Du kan gå upp i vikt även på nyttig kost, det gäller som sagt bara att äta mer än vad du gör av med. Du ska däremot minska på stressen så gott det går då stress gör att fettet samlas på magen.

Det är också bra att träna (om inte du har sjukdomar som gör att du inte bör träna), det går också, bara du äter mer än vad du gör av med.

l'm back

Annielle
1

Ät mer av mandel, valnötter, avokado,kokosolja och olivolja som innehåller en massa nyttiga fetter och annat bra för kroppen + mycket energi så att du förhoppningsvis får mer underhudsfett.

Men vi är ju alla olika gällande hur lätt vi lägger på oss eller inte, vissa kan ju äta hur mycket som helst utan att lägga på sig (min bror t.e.x, har knappt något underhudsfett ändå) medan andra lägger på sig jättelätt.

Sen brukar man ju lägga på sig mer ju äldre man blir.

Var dig själv, det finns redan så många andra.