Kost iFokus

Kost

Etikettalternativmedicin
Läst 1864 ggr
Lorita
2007-10-18 22:21
0

Anna Skipper 18/10

Skriv vad ni tycker….

Så här långt så finns det två fel (enligt mig),

1. 3,5 koppar kaffe och dag är väldigt normalt.
  2. odlad lax innehåller mindre gifter än annan lax och bidrar inte till utfiskningen,

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Vassna
2007-10-18 23:10
0

Varför skulle odlad lax innehålla mindre gift än annan lax? Var är laxen odlad?

Lorita
2007-10-18 23:14
0

giftet i laxen kommer från havet inte kosten då kan den odlade innehålla max lika mycket som den vilt fångade. Den odlade laxen bidrar till att minska utfiskningen i haven-

Vassna
2007-10-18 23:46
0

Jo men laxen som odlas i norska fjordar äter fisk som är fångad i Atlanten. Så den är därför inte så bra som det lät från början. Jag har ätit ganska mycket lax innan men håller på att gå över till vegetariskt medan sambon fortfarande äter ganska mycket lax. Den bästa laxen lär komma från Stilla havet. Den absolut bästa laxen finns i Sibirien och dom som bor där äter inget annat än lax, alla andra fiskar åker tillbaka i vattnet igen. Som tur för dom är att det är omöjligt att transportera fisken därifrån och det gör att dom får ha den ifred. Jag såg ett program för herrans år sedan som handlade om folket som bor där och det jag kommer bäst ihåg var att på vintern hade dom så mycket snö att dom hade en lucka i taket som dom gick ut och in i.

Allamej
2007-10-18 23:54
0

3½ kopp kaffe är inte bara fullt normalt, det känns som standard… Jag vet inte vad Anna hade att gnälla på när det kom till tjejen i programmet, hon såg ju frisk ut (åtminstone för mig som missade de 10 första minuterna…. )

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Lorita
2007-10-19 10:07
0

jag dricker 1-3 koppar kaffe om dagen och jag dricker lite kaffe, en kopp på morgonen 5.30 och sen en vid mackan vid 10 också kanske en kopp när jag kommer hem på kvällen.

Många dricker ju vid Lunch och eftermiddagsfikat och då blir det 5 koppar utan att det är onaturligt mycket.

#4 vad jag förstod så blev det ganska mycket godis, det är nog ett problem som delas av många att man ersätter godis med mat. just när man jobbar ensam hemifrån, då är det lätt att hoppa över dom där raserna på bestämda tider. Men det tycket jag inte dom gick in på alls i senare delen av programmet.

#3 den odlade laxen har bivit mycket bätre dom senare åren.

Undrar om inte programet kommer läggas ner snart, det tycks vara slut på både idéer och deltagare.

Lorita
2007-10-19 11:23
0

#1 förlåt jag skrev klumpigt i inlägg #0 det ska stå att laxen inte innehåller mer gifter man ska inte skriva när man är trött Generad de första odlade laxarna var inte någon höjdare varken för miljön eller för som föda, nu har det förbättrats betydligt och är också ett sätt att rädda världshaven från utfiskning.

Vassna
2007-10-19 16:08
0

Fast jag kom på en fördel med odlad lax och det är att din vilda laxen får vara ifred. Jag såg på TVn att här i Sverige någonstans märker dom den odlade laxen (dom klipper bort en fena som dom inte har så stor nytta av i alla fall) sedan när dom fångar laxen är det bara att släppa tillbaka dom laxar som har fenan kvar och det är ju bra Glad

Lorita
2007-10-19 16:35
0

Egentligen ska man inte släppa tillbaka fisk som varit över vattnet, för dom får som brännmärken i fjällen och tar skada av det.

Den störst fördelen med odlad fisk är just att, kan få fisk utan att bidra till utfiskningen.

demon_sid
2007-10-19 17:00
0

Jag har länge undrat över varför hon är så negativ mot just kaffet. Läser man alla andra tips skall man ta ett glas ljummet vatten och sen 2 koppar kaffe sen ut och gå på morgonen för optimalt förbränning innan frukost.

Lorita
2007-10-19 17:05
0

#9 jag tror hon sponsras av det där surrogatkaffet som hon gör reklam för, programmet är ju överfullt av produkt placering och i detta avsnittet var det nog hennes man som var "produkten" och huvudsyftet med hela programmet Räcka ut tungan

demon_sid
2007-10-19 17:22
0

Japps, så tråkigt med allt nuförtiden. ALLA skall TJÄNA pengar på allt numer. FINNS ingen som gör saker längre för det är kul….

Lorita
2007-10-19 17:27
0

#11 skriva här Oskyldig

abbis
2007-10-19 21:50
0

Hennes man va bara för mycket…..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Lorita
2007-10-23 10:04
0

#13 ja, han var bara såååååååååå mycket för mycket.