STÄMMER VERKLIGEN DETTA
Jag har ätit 4 bananer 2 ägg druckit 10 koppar kaffe under 10 veckor och bara tappat 2 kilo på 10 veckor ????
Vägde innan jag börja 107 nu väger jag 105
Vad gör jag för fel.
Tränar 30 min per dag Går med stavar.
Har varit med i Viktväktarna men det funkade ej heller…
34 år snart och desperat….
Kommer aldrig under 100, hur jag än försöker…..
JAG ger upp allt snart. KAN Lika bra vräka i mig chips.
Har provat allt sen 2 år tbx …
HJÄLPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP!!!

Det låter som om du är en antigen eller människa. Att ensidigt äta bara två matvaror det är inte bra och så lite som du äter så kommer din kropp att kämpa hårt för att behålla det reserv fett du har. Det råder ju svält eller hur och då får man spara tycker din kropp nu. Om du på detta börjar vräka i dig fel mat då kommer du minst gå upp det dubbla mot vad du gott ner.
Vad du ska göra det är att se detta som ett långsiktigt projekt, lägg om dina kostvanor helt. Talriks metoden är en bra hjälp att får rätt balans i din kost, minska lite på kolhydraterna och öka på med grönsaker och kött medan du vill gå ner. Använd fullkornsprodukter och laga maten och servera den så att det ser och smakar gott. Ta inga jätte portioner, en måltid ska rymmas i dina händer om du formar dom som en skål. Ät inte heller mindre än vad du behöver, då sätter du kroppen på sparlåga. Frukost, Lunch och kvällsmat och där emellan 2-3 nytiga mellanmål.
Träna på det är bra men glöm inte att kroppen också behöver vila. Sömn och en bra dyngsrytm är lika viktigt som täning, att sova när det är mörkt och vara vaken när det är ljust och känna sig utvilad det är vetenskapligt bevisat att det är bra för kroppen och för vikten.
Se nu detta som en långsiktig metod (men effektiv för att kunna behålla vikten sen) då är 1-3 kg i månden rätt rimligt att gå ner. Om du går ner ett kilo i ett år då blir det 12 kg plus att du också kommit in i en ny kost som du kan hålla. En ny livstil, för du ska inte banta dig smal du ska förändra ditt liv så att du får en livslång och hållbar viktminskning. Låt det ta tid och ätt gott och nyttigt under tiden.

Kloka ord från Lorita, men se det inte som ett projekt, det är en nystart på ett nytt sätt att leva och förhålla sig till maten.
Ditt inlägg andas desperation och ångest tycker jag. En mycket viktig bit i det hela är att också vårda ditt inre jag. Allt lär inte lösas genom att vågen visar mindre, försök att hitta krafter att även ta tag i de inre demonerna. Bryt destruktiva vanor och se nya tillfällen i livet.
Lycka till!
//Zac

Ok jag skall prova lägga till lite risi fruttis och lite Pasta en stor Tallrik mitt på dagen med lite smör i. Sedan skall jag bara träna 3 ggr i veckan så kroppen får återhämta sig. Skall byta ut Bananerna mot 2 kexchoklad så kroppen får lite variation.
Gör så, det blir nog jättebra.

Eh, risifrutti och kexchoklad är väl inte direkt nyttigt. det är ju massa socker i det… Pasta med smör är väl inte heller någon hit…

#3 alltid en början, hoppas du kan sattsa på lite kött, grönsaker också
som någon klok sa godis har aldrig varit med i kostcirkeln så skippa kexchokladen

Jag håller helt med både Lorita och WiktZac. Jag tränar en del och det har hjlpt mej att gå ned i vikt.. men så fort jag komer in en en period då jag inte tränar så går jag upp i vikt pga mina dåliga matvanor.. nu har jag sakta men säkert börjat ändra på det…målet är att vara nöjd med min kropp till utlandsresan i maj..
sätt upp korta mål, något som du ser väldigt fram emot :)
det där med att ta hand om sitt inre är mycket viktigt för att orka med! jag läser massa böcker! det är himelriket för mig :) händer ofta nu mera att jag en dag i veckan på min vilodag från träning och heldt plugg om det är möjligt… går in til mc donald´s…köpe rmej en kaffe latte (inga småsaker ;)) sätter mig på en mysig plats och läser en bra bok i den friska luften :) sen går jag en längr aoch raskare väg hem… otroligt härlig effektiv vila ^^ det gör at jag inte vill äta onyttiht när jag rör på mig… och jag mår bra..känner mig glad och frisk då jag hinner med lugnet.. det gjorde jag inte förut.. och då blev ett bakslag förfäligt!
jag hoppas att du hittar något som passar dig och lycka till :)
det kommer att gå bra :)
Det däe med bananer och grjer förstår jag mig inte på..
Kan du inte prova med att äta nästan ingenting i en månad och se om det ger resultat
Man bör dricka något varje dag
Är själv sugen på att prova…
Men jag tror inte att man får det på mitt boende..

#8 ehm..inte äta någonting? :S

#8 det är inte så bra heller, det är bra att du får hjälp att äta och kan lära dig att hitta lagom 

9# skall ta till mig dina råd….
MVH Fredda

#8 man ska inte sluta äta för när man börjar igen kommer man ta upp allt igen. Därimot ska man äta nyttig mat morgon, lunch, middag och träna regelbundet.
Förut åt jag en gång om dagen…
Det funkar aldeles utmärkt
Har även provat varannan dag…
Det enda vi behöver är att få i oss tillräckligt med proteiner och vitaminer
Tar man en multivitamin till maten räcker ett mål per dag mer än väl
Den som törs extrembanta och äta nästan ingenting på en månad och ta multivitamin (har provat) rensar kroppen..
Yyvärr tillåter inte min omgivning att jag låter bli att äta ens för en dag..dom skulle nog reagera
Mariana

#13 Du ska vara glad att dom reagerar, det är inte alls bra att äta sällan och lite. Och vi behöver mer än bra protein och vitaminer sen är vittminer i tablett form inte lika bra och nyttiga som riktiga vitminer från kosten.
Ja du Lorita…du verkar verkligen reagera på mina matvanor…
Men jag ska säga dig att kärlek..luft och brusvitamin har jag levt på många gånger i mitt liv..
Nu äter jag regelbundet men mår inte bättre för det….
..snarare blir jag lätt deprimerad över min lilla putande mage…
Ingenting kan ersätta kärleken från en annan människa eller ett djur (tex leka med en liten kattunge eller göra bnåt kul med kompisarna (idag var jag på skogspromenad).
Mariana

#15 vill du gå ner i vikt ska du äta och rära på dig.. ta 1timmes skogspromenader varje dag jogga lite varje dag eller något annat du tycker är kul. För ätar man knappt inget å sen börjar äta igen så går man upp till samma vikt man hade innan om inte mer.
Jag vet inte om det är så himla bra att jojjobanta..det jag pratar om är att lägga om kosten till det varje enskild kropp behöver
Jag anser att ett mål mat om dagen är mer än tillräckligt..
Klart man vill frossa ibland..särskilt om det bjuds till fest
Men att frossa varje dag ger ingen tillfredställelse
Mariana

Det man äter varje måltid är inte mycket, frossa ska man aldrig göra då töjer man ut magsäcken, lite och ofta och mycket färg i maten, det är ett bra tips. För att komma så långt i livet att man kan skaffa en hund för skogpromenader och en katt som spinner i sängen.
Men kan man inte sköta in egen mat och sitt eget liv då kan man inte heller ta ansvar för ett djur och att den får mat så att den mår bra.
Jag hoppas att du snart blir så star att du kan ta ansvar för ett eget djur, det ger så mycket men är ett stort ansfar
Jag får se om jag skaffar djur..isåfall blir det nog en katt tror jag
Men den ska ju också ha mat…
Så vi är tillbaka där igen…
Jag ska äta
Katten ska äta…
Barnen ska äta
Nu är det mat (18.00)

#19 jag gillar dig
du kommer få din katt och hund och barn en dag 
Kolla vad jag åt….ikväll
Pasta med köttfärsås
Ugnstekta potatisar..
potatis bulle
normalt..?

Ja, vem äter normalt? Jag hoppas det var gott 
En gång när jag var i England, då var maten så konstig och det var potatis till allt. På vägen hem stannade vi på ett ställe och där kunde man beställa Pizza, äntligen något jag kände igen
när jag beställde så frågade hon om jag ville ha pomfritt eller klyftpotatis till pizzan
det är så olika vad som är normalt, men äta måste man det hör till livet
jag åt inte upp potatisen utan bara pizzan och den var god 
Hoppas din mat var god i dag 
Jodå…det smakar bra med lite av varje

#23 jo vist lite många gånger det är goddare än att proppa sig full en gång 

Man kan inte leva på bananer, ägg och kaffe!? Ät riktigt mat, din kropp bereder sig på svält, därför går du inte ner i vikt!
Inlägg #1 har helt rätt, ta till dig av det så , är jag säker på att det börja hända nåt.
Varför inte ge VV en chans till, det är MYCKET ovanligt att det inte fungerar.

#25 eller varför inte ge denna sidan en chans, det är ju tänkt man ska kunna stötta varandra till att äta lite nyttigare 

17 # Känner mig rätt mätt nu på söka efter nyfiken heten jag haft på detta en stund nu. Kanske ej fick de svar jag ville när saker händer bakom min rygg sedan jag gick runt kyrko gården. Men så är det konsekvensen jag får ta.
Skall klura lite i 2 veckor se fall det kommer tbx de sjuka sakerna som kom för 2 veckor sen. Har varit rätt lungt på slutet sedan jag började meditera och lära mig behärska situationerna som uppsåtr.
Nu är det helg jag känner kraften att vila ut redan innfinna sig.
Skål till er alla!

#27 Jag ska till gymmet först, sen blir det helg och ett glas rött till maten.
Jag syndar även om många säger att man inte ska träna och dricka alkohol samma dag, så räknar jag rödvin som antioxidanter och då måste det var OK. Öl får man väl räkna som extra B-vitamin så länge man inte blir full
Skål och trevlig helg 
Jag håller med Morrhoppan…
Bananer kaffe och ägg låter lite ensidigt och kaloririkt
Om du ställer om din kost till att äta mera grönsaker
och andra frukter tex gör en fruktsallad på inlagda persikor, äpplen och päron
Banan innehåller jättemycket fett och socker
men du kan visst äta en banan då och då
Undvik ägg, dom innehåller för mycket fett och protein…..kanske nåt för den som bygger muskler
Annars har jag mitt vanliga tips..
Äta endast ett bra mål per dag men dricka multivitamin
Mariana

Äta en gång om dan eller till o med varannan dag??? Jisses säger jag bara, men visst funkar det för dig så varför inte, tur att vi alla är olika….

#30 att äta så sällan funkar inte för någon, det är ett effektivt sätt att förstöra sin ämnes om sättning. Felet många gör det är att äta för lite, det är faktiskt en bov när det gäller fetma.

Jag menar inte att man ska undvika att äta banan och ägg, det är jättenyttigt och behöver inte alls undvikas, men man kan inte leva på BARA det.
Att äta en gång om dagen skulle jag inte klara, man borde vara jättehungrig hela tiden! Äter man ofta, var 3-4 timme så kommer förbränningen igång och man går lättare ner i vikt.
Jag tror inte på dieter ö.h.t. Det är mycket bättre att äta kött (ev. annan proteinkälla), kolhydrater, grönsaker och fett i lagom mängd.
Helena

#32 jag tror och hoppas att Mariana_clarissa kommer, våga lite på att hon kan äta efter en tid här hos oss. Det är tyvärr många som tack vare tidningar bantningstips och andra ideal inte vågar äta. Att man måste ha igång grundförbränningen det är ju en själklarhet. Som en insprutningsmotor lite hela tiden, för mycket rinner tanken över och för lite stannar motorn.
#33 Exakt vad jag också tror på 
Det där med att förbränningen kommer igång av att äta mer är bara ett skäl för matvrak att äta mera
Om man äter precis det kroppen behöver finns det ingen anledning att låta kroppen jobba med matsmältning i onödan.
Man borde låta alla få prova min diet om dom vill..ett mål mat om dagen i två månaders tid och ett mellenmål vid behov…
Sedan vanlig kost eller fortsatt diet…Men kom ihåg en liten dos multivitamin , det kan du köpa på apotek, hälsokost eller tom konsum
Mariana

För all del så är råttor som lever med kalorirestriktioner mer långlivade än de som lever i överflöd… Men jag är helt säker på att det inte går att föra över de resultaten direkt på människor.
//Zac

Det är nog för många som prövar din diet, att äta en gång om dagen då stänger du av kroppens förbränning och stopper väldigt många viktiga processer. Att leva under svält är inte bra
Wikt-sak
Finns det ingen möjlighet att ta reda på om det är överförbart på människor..?
Mariana

#36 överviktiga råttor lever längre än underviktiga råttor det är riktigt, slutar man ge råttan mat då dör den. Det är som att sluta vattna en blomma, den dör vattnar man för mycket så dör den också……det svenska ordet lagom passar bra här 

Att svälta människor ett helt liv blir något svårt… Det finns dock andra riktigt roliga(?), eller snarare intressanta råttexperiment. T ex:
Sally Fallon, en av grundarna av 'The Weston A. Price Foundation' berättar en helt sanslös historia, här kommer den fritt översatt till svenska av undertecknad:
Ett annat opublicerat experiment utfördes på 1960-talet. Forskare vid Ann Arbor Universitetet fick 18 laboratorieråttor. De delades in i tre grupper: en grupp fick cornflakes och vatten; den andra gruppen fick cornflakeskartongen och vatten; kontrollgruppen fick råttmat och vatten. Råttorna i kontrollgruppen förblev vid god hälsa genom hela experimentet. Råttorna som åt kartongen blev apatiska och dog slutligen av undernäring. Men råttorna som fick cornflakes och vatten dog innan råttorna som åt kartongen! (Den sista cornflakes-råttan dog samma dag som den första kartong-råttan dog.) Men innan cornflakes-råttorna dog så utvecklade de schizofrena beteenden, fick anfall, bet varandra och slutligen konvulsioner. Den häpnadsväckande slutsatsen av detta experiment var att det var mer näring i kartongen än vad det var i cornflakesen. Experimentet var ursprungligen gjort som ett skämt, men resultaten var allt annat än roliga. Resultaten blev aldrig publicerade och liknande studier har aldrig senare gjorts.
:o)
Så visst är det klart att man knappast kan översätta råttstudier direkt till oss människor…
//Zac
Underligt det där med Cornflaken
Skulle vi också dö av konvulsioner ifall vi bara åt cornflakes
eller var det nåt annat som gjorde att dom dog..
Kan det ha varit den plötsliga övergången från råttmat
till cornflakes som gjorde att de dog..?
Ingen människa klarar heller av att leva bara på cornflakes
Jag har docj levt på cornflakes och filmjölk en period
(2 månader)…hur länge tror du jag skulle ha klarat mig..?
Mariana

#41 du är väl ingen råtta
inga experiment på dig tack, jag gillar dig och vill kunna fortsätta prata här med dig 

Råtter är av naturen fröätare, det är inte vi - vi är allätare. Dock har vi mer gemensamt med köttätare än gräsätare. Det finns t ex livsformer som överlever i 300°, det säger ändå mycket lite om hur vi skulle kunna överleva där.
Alla djur som får för lite föda försöker konservera energi och blir slöa och apatiska. Knappast det bästa sättet att överleva i en fientlig värld - att äta eller ätas…
Jag tycker knappast du ska försöka söka stöd i ett internetforum, försök ta kontakt med en kurator eller någon annan i din närhet och få hjälp därifrån istället.
//Zac
Jag är för smala idealet…
Fett är fult..
Anorexi (skinn och ben) är ännu fulare..
Jag står för detta
Mariana

#44 Ja, vist det är ju där vi alla vill vara 
#44 en gång till, vet du vad jag har hämtat idag, en katt en skygg omplacerings hanne, jag vet att du älskar katter och jag ville bara berätta om honom.
Vad kul Lorita…
hoppas jag får en egen liten katt eller hund nån gång…
Mariana

#46 Jag kommer med bilder snart, jag tänkte på dig när jag hämtade honom då han behöver någon med mycket tålamod och kärlek.
Men hur går det med tråden..vad ska stackars trådstaraten äta…

#48 jag tror han bluffade lite 
Vicken en inte bluffar man väl på iFokus inte,,,

#50 Jo då, det händer nog ibland 
#44: Jag försöker jobba på att se människan och inte skalet. Umgås många gånger hellre med en "ful" person som är empatisk, humoristisk och engagerad än en person som är underskön men helt uppslukad av sig själv. Det var länge sedan jag delade in personer i kategorier beroende på hur de såg ut- faktiskt tror jag inte jag någonsin gjort så, ens som barn/tonåring då man åtminstone kan ursäkta det beteendet med omognad.
Undersköna personer vill nog inte umgås med vem sm helst heller..
Utan med en annan underskön person så du behöver inte oroa dig..
Mariana
Vilken underlig kommentar?
Jag umgås ofta med undersköna människor, eftersom jag varje dag träffar mina underbara barn och min man som jag älskar. Mina arbetskamrater- som är äkta engagerade i att ta hand om människorna vi träffar i vårt yrke. Mina barns dagisfröknar- som bryr sig om de barn de tar hand om och som hittar på allt möjligt för att göra deras dagar utvecklande, lärorika och pedagogiska.
Fast jag har inte lagt märke till så noga hur dessa vackra människor ser ut på utsidan. Jag tycker synd om de som aldrig kommer längre än till skalet, det är mycket man missar.