Hjälp?!
Jag och min sambo vill båda lägga om våra kostvanor, jag för att må bättre, bli piggare och få mer ork och energi. Min sambo vill också allt detta + gå ner i vikt. Jag har inget behov av det, då jag har ett BMI på ca. 20. Vi är inte jätteduktiga på ett äta regelbundet tyvärr, vilket jag hoppas kunna bli bättre på. Något som är viktigt för oss båda, då vi älskar att baka, är att kunna unna oss något gott ibland. Jag är ibland ensam långa stunder (då sambon jobbar 24 h/pass) och är då inte jättemotiverad att laga mat. Äter då oftast mackor eller något annat enkelt. Min sambo äter det mesta medan jag är mer kräsen. Jag är inte så förtjust i bönor och är ofta skeptisk till att prova nya saker, även om jag ibland blir positivt överraskad när jag väl testar. Något som jag känner är viktigt är att försöka undvika tillsatser i största möjliga mån. Tyvärr är vi trångbodda och har inte alltid tid/ork till att göra allt från grunden. Jag undrar nu om någon här har tips, tankar, idéer angående vad och hur vi bör äta för att få i oss det vi behöver och att sambon samtidigt kan gå ner i vikt (men inte jag), helst utan att behöva tillaga fler än en rätt. Finns det något som kan passa oss eller måste vi äta helt olika? Hjärtligt tack på förhand!

Mer och och energi kan kanske hjälpas med D3-vitamin?
Hatar cancer och älskar vårlökar.

Tack för ditt svar. Dock tror jag inte att det räcker med endast D-vitaminer
Leta på internet efter clean eating. Ska vara mat utan tillsatser.

Tack