Hungrig på kvällen
Vad kan man göra för att inte bli hungrig innan läggdags? Jag äter frukost vid 7, lunch vid 11 och sen middag vid 17, men blir ändå hungrig framåt 21. Vill inte äta efter middagen då jag är rädd att hamna på ett kaloriöverskott.
Har du utrymme i kalorierna för att peta i dig ett kokt ägg efter middagen tex?
// Harley
En banan är väldigt mättande och är ingen stor kalori bomb heller.
#1 Alltså jag räknar inte kalorier utan vill mest hålla den vikten jag har nu, så jag vet inte…
Lägg in mellanmål. Att äta 17 sista gången är tidigt. Ganska självklart att du blir hungrig.
Det finns mycket som är kalorisnålt. Tex keso, kycklingfilé, grönsallad, fisk, skaldjur. Det är enkelt att kolla vad du får i dig. Så kolla vad du får i dig under en dag.
En banan kan du absolut äta som kvälls mål jag kan en hel del om vikt kalorier osv och en banan kommer inte göra någon skillnad på din vikt ät den inte för sent bara.
Det var inte många gånger du åt på en dag, om jag inte äter på kvällen kan jag inte sova för magen knorrar. Dricker te och ett par mackor på kvällen innan jag går och lägger mig
Är havregrynsgröt okej att äta?
havregrynsgröt är perfekt att äta som kvälls mål!
Själv äter jag 6 gånger/dag det är liksom vad som krävs för att jag inte ska vara hungrig. Börjar du gå upp så kan du ju äta lite mindre vid varje mål istället.
Jag skulle dö om jag inte åt något efter 17. Min kvällsmat är inte så nyttig så jag ska inte tipsa om det, dessutom måste jag äta massor på kvällen, har alltid varit sån. Men tex gröt som du frågade om kan vara ett perfekt kvällsmål
l'm back
Det beror ju på vad man äter också. Jag äter två ganger om dagen, två ordentliga mål; sista gången vid 17-18 (men jag är inte rädd att äta något senare om jag skulle bli hungrig).
Pröva och se vad du blir mätt av och sover gott på. Det är individuellt. Skulle jag äta frukt eller gröt på kvällen skulle jag vara väldigt hungrig fore lunch dagen efter. För andra funkar det bra.
Visst går det. Om inte annat, så går det galet
Jag tror det viktigaste är att lyssna på kroppens signaler. Känn efter när du blir hungrig (magen kurrar) och satsa på att äta regelbundet. Tre basmål och sedan mellanmål/kvällsmål vid behov. Personligen äter jag tidigt frukost, lunch, tidig middag och ibland kvällsmål (ofta) om hunger kommer. Går du hungrig så kommer kroppen inte må bra och du tappar ork fort. Du kommer dessutom att bränna mer muskler och ansamla fett om du motarbetar kroppens hunger. Ett mindre kvällsmål går nog alldeles utmärkt bra. Kalorimängden kan variera periodvis beroende på hur hårt man tränar. Mer muskler förbränner ju mer energi, varpå du blir hungrigare. Kroppen ljuger inte, lycka till!