Kost iFokus

Kost

Etiketttankartipsochid-er
Läst 1473 ggr
Sovgott
0

Allergisk mot sockerdricka?

Jag tål inte dryck med socker i. Jag kan inte dricka läsk, cider, drinkar, saft, juice. Varje gång jag gör det får jag fruktansvärda kramper i magen. Inte så att jag behöver springa på toa, utan bara kramper som är helt outhärdliga. Ett halvt glas kan gå bra, men inte mer. Särskilt s k alkoläsk reagerar min mage på. En kompis till mig sa att det kanske inte beror på sockret i drycken, utan på att det innehåller färgämnen, E-ämnen mm.

Jag har aldrig träffat någon som upplevt samma "allergi". När jag berättar om det för folk så tror dom att jag hittar på. Är det någon här som har liknande erfarenheter eller har någon teori om varför vissa personer inte klarar dessa drycker?

Jag har inga problem med det, jag undviker gärna dessa drycker, då min favoritdryck är vanligt vatten och alltid har varit vatten. Glad

Lorita
0

Att söta vatten och tillsätta färgämnen och konsgjorda smaker, det har jag ingen förståelse för alls. jag tror läsk mm är väldigt onyttigt och att alla skulle må bra av att inte dricka detta.

troligen är det något E du reagerar på det tror jag med.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Lorita
0

När jag skrivit detta och gett hästarna mat så kom jag ihåg att jag också kunde få magkramper av läsk, och att jag faktiskt fick det i somras också, då dom hade provsmakning och jag tog ett litet glas, för jag var törstig. Jag fick himlens ont i magen i bilen på vägen hem.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Sovgott
0

Då är jag inte ensam om det. Glad