Näringsdrycker
Jag fick igår tips av en kompis om näringsdrycker som är bra då man äter dåligt, men jag mådde för dåligt att fråga mer om det, ska innas i affären. Men jag var ner nu och inte hittar jag något, drycker för vikminskning och energidrycker finns hur mycket som helst, men näringsdrycker hittar jag inga och när jag frågar om det så vet de ej vad jag talar om, så nu ber jag er om hjälp!

Jag tror det finns något på apoteket, sen finns det pulver som kroppsbyggare äter och det köper man på samma ställe som man köper proteinpulver.
Det bästa är ändå att få i sig riktig mat som grund, sen om man tränar mycket kan man behöva tillskott.

J vissst, men just nu klarar jag ej få i mej mat och behöver något jag kan leva på tills jag träffar min kurator på onsdag, lite svårt att göra så mycket på en fradag. Så visst vet jag att mat är det bästa, men jag ville ha något jag klarar mej på tills dess, så får vi ta i tur med allt då.

Kan du dricka? Mjölk, drickyogurt är inte fel då får du i dig näring och du kan få tag i mjölk enkelt. Mixa frysta bär och mjölk, riktigt gott 

Nej jag har skit svårt för det också, men jag kör nu på de näringsdrycker jag fått tag på på apoteket och det går 1000 gånger bätte, de smakar ja hur ska jag förklara med snälla ord?, inget vidare men det är det som är bra för annars dricker jag för mycket och får upp det. Men dessa känns inte i magen att jag tagit så då känns det ej att jag måste få upp det, annars äter och dricker jag för mycket, nästan hetsäter pga hunger och det klarar varken jag eller kroppen nu. Det känns tyvärr som jag skulle bli för mätt på det du skriver då jag skulle äta för mycket av det, jag lovar att jag testar det när kroppen vant sej igen för det lät erkligen jätte gott och billigt dessutom, det är ju ej dessa drycker direkt.

Du kan dricka väldig mycket innan det blir för mycket, jag hoppas du får riktigt bra hjälp nu på måndag, för att komma igång och kunna äta lite också.

Jag kan inte det eftersom jag har varit dålig i mat och så i två veckor,men de senaste dagarna har det varit ännu värre. Från början hade jag kontroll och var ej sugen efter att fått tagit bort en av mina råttor, men nu har jag förlorat den kontroll jag ändå hade. Så jag kan varken äta eller dricka så verst mycket längre, inte förrän idag kunde jag börja dricka lite mer, har nästan varit utan både mat och och dryck i tre dar innan jag fick tips om näringsdryckerna och vile ge dom en chans och det var vad jag behövde då de smakar så illa om man tar mer än tre sugtag via sugrör, så det blir lite men typ hela tiden en stund i stället för att det blir allt direkt som det blev förut. Jag hoppas bara jag kan få dessa på recept så jag kommer billigare undan än vad jag gör nu, men är de till hjälp borde jag kunna det, men det är något jag får prata med min kurator om på måndag! De är inte goda, men jag vill ändå ha dom som det är nu.

det är jättebra att du vill få i dig näring och vätska ett gott täcken. Du sörjer ju, jag förstår din sorg, det gör ju så ont när man mister en vän.
Det blir ju så tomt, jag hoppas att du får gråta ordentligt över din pälsling, att få sörja är den bästa hjälp man kan få för att sen må bättre. Har du fler råttor? Dom ersetter ju inte din förlust men du behövs för dom. Gråt på nu ordentligt, så smärtan kommer ut.
Är det vätskeersättning du dricker? Så är det salt, druvsocker och vatten och det kan man blanda billigare själv. Du kan köpa sportdryck i affären också, det smakar godare (sötare). det är inte heller något som du ska ha som enda föda under en längre tid. Försök att smyga in ett litet glas mjölk och se hur det går, mjölk är lugnande och man mår lite bättre av det. Om du värmer mjölken lite och kanske blandar med lite honung, kan det ge ett lugn.

Jag jag har fler råttor, två honor och en ensam kille, jag vet at jag måste skaffa en komips till honom, men jag tänker inte springa till zoo affärer bara för det och därför tar det lite längre tid att hitta någon, men jag måste skaffa en till.
Jag det ser nästan ut som väl utblandad saft och känns ej i magen att jag druckit det,tror det beror på att jag inte vill dricka för mycket av den för snabbt pga smacken, så jag känner ej att jag får i mej den,men det jag. Så det känns som att jag vill fortsätta med dom som det är nu, men jag ska prata med min kurator för att höra om jag kan på dom på recept för då pratar andra på en annan sjt att det blir billigare och det tror jag också om man jämnför med andra mediciner så blir dom billigare via recept.
Men som det är nu får jag en dag i taget.

Ja, ta en dag i taget och helt riktigt man måste gråta färdigt över en vän innan man kan skaffa och fästa sig vid en ny.

Men visst för att jag saknar Jonatan, men nu ror jag inte det är hela sanningen till varför jag ej kan äta igen. Jag är riktigt säker på att det efter typ en vecka blivit psykiskt också och nu har kroppen vant sej vid att inte få så mycket, visst jag är hungrig, men när jag väl börjar äta och dricka sånt jag tycker om märker jag ej förrän det är försent att jag fått i mej mer än vad kroppen klarar av och får upp allt igen. Jag har googlat lite och läst om anoreixi och även bullemi och inget av dessa stämer in på min helt och hållet utan jag kan se saker ur båda sjukdommar som stämmer in på mej, så med eget tänkande så hamnar i mellan dessa. Jagär inte tjock och vet att jag behöver äta, men vill ändå inte ha något och när jag väl äter för jag vill försöka så slutat det med att jag hetsäter. Så nu tror jag inte att det är enbart sorg utan annat också. Men jag ska ta och maila min kurator på måndag för att se om jag kan få ut recept på näringsdrycker för det funkar bra med dom, även om jag så klart vet att jag ej kan leva på det hur länge som helst, men som ett kompliment för min vikt är för låg i vanliga fall så jag vill ej veta hur det är nu!

Bulimi och anorexia går hand i hand, jag hoppas du får riktigt bra hjälp i morgon. Det bästa var om du började äta och hoppade över svältfaserna som leder in till överätning, Om du kan hitta dig själv och börja äta bra och lagom hela tiden. det är svår och du behöver hjälp det vet jag, ta all hjälp du kan få för att kunna leva ett liv i framtiden som inte är matfixerat.

Visst det ska jag göra. Får se vad som händer imorgon. Men det blir säkert bra.