Kost iFokus

Kost

Etikettkostvidsärskildabehov
Läst 1103 ggr
Tistel-
0

hur många kalorier?

Ok!

Jag har länge undrat hur mycket man förbränner per dag…

en väninna har sagt att man bränner 1200 kalorier per dag om man bara ligger still…

Men det kan ju inte stämma på alla?!

jag själv är en ytte pytte person på 153 cm, och 51 kg… Jag måste väl ha en lägre förbränning än någon som är 170 cm lång, och väger 60 kg? Eller tänker jag helt galet…

Finns det något sätt att räkna ut hur mycket man förbränner per dag?

Lorita
0

jag har hört att man förbränner 33 kcal * sin vikt om man är normal aktiv. Ska man gå ner ska man inte äta 30 kcal * nuvarande vikten, inte under det då sätter kroppen sig på sparlåga.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Lorita
0

Du förbrukar då ca 1683 och den på 60 kg ca 1980

Tistel-
0

hm då om man vägen 100 kg så förbränner man 3300… det låter ganska mycket…´Flört

Lorita
0

Detta är om man rör sig normalt och att förflytta en kropp på 100 kg tar på krafterna. Jag kan se om jag har kvar siffrorna hemma, jag fick uppgifterna efter att jag ätigt kortison under en längre tid och skulle få hjälp att gå ner.

Tistel-
0

ok! Vad bra =) tack

Tistel-
0

ok! Vad bra =) tack

demon_sid
0

Om man vill bränna kilon är en daglig aktivitet på 20 minuter lagom för väcka kroppen . MEN viktigast man gör det varje dag.
Sen när man kommit igång kan man öka , om man ej har bra flås från början.- Då kan man köra 20 min ngn vecka för ta en safety start och tycka det är kul röra på sig igen.

Lorita
0

#7 Det viktiga är att få rutin i sitt tränande och att inte starta för hårt som du skriver.