Julklapp
hör nog inte hemma alls på kost men jag frågar er i alla fall, vad ska man ge en pojke på 13 år i julklapp?
Vad har han för intressen? Tycker han om att läsa?

Han spelar bandy och gillar idrott, tvyvärr så är inte läning hans grej…..han skull behöva träna upp engelskan
Hm… kanske skulle kunna ge honom någon serie på engelska? Finns ju både en del västerländska (som iofs brukar ha lite svårare och mer text) och en hel del manga (brukar vara rätt lättlästa) som skulle kunna passa en 13-årig pojke.
Naruto, One Piece, Fullmetal Alchemist och Shaman King är mangor som tillhör en genre (shonen) som riktar sig just till den målgruppen. Dessa tre finns i pocket både på svenska och engelska. Bleach tillhör också den genren, men finns än så länge bara på engelska i pocketform, likaså D.Gray-man (en av mina favoriter, men jag vet inte om den passar då den är rätt mörk) Men trots att serierna riktar sig 12-13-åringar så har de en hel del mörka element i sig, att folk dör i manga är inget ovanligt, ville bara berätta detta så att du är medveten om det.
Annars kanske ett dataspel vore något? Finns säkert många där man får träna upp sin engelska fför att förstå (lite så där så att man inte märker att man tränar upp den =) Tyvärr känner jag inte till så många spel, bara en del "peka-klicka" vilket jag inte tror är så roligt när man är i den åldern ;)

Att det förkommer död i manga det är jag fult medveten om, jag har en manga frälst dotter. Det var absolut inge dum idé med manga
ett data spel får det nog också bli
Vi har pratat om att åka ner till fikekörka, där finns en affär som bara säljer utländska böcker mycket på engelska, han gillar korsord så jag kanske kan få tag på det till honom.
Kommer du eller någon annan på något mer så motas det med tacksamhet, än så länge så har jag bara köpt en plånbok
får lägga i lite pengar också