Kost iFokus

Kost

Etiketttankartipsochid-er
Läst 941 ggr
Miniblomm
0

Hur sak jag göra?

jag skulle vela ändra min kost för jag vet att jag äter förmycket socker, men jag tycker det är jätte svårt. Jag är för beroende av munkar godis och anndra sötsaker. Jag har lyckats sluta köpa munkar och jusst nu går det bra, motionera gör jag kanske en gång i veckan pluss idrotten i skolan,

men jag skule vla kunna ändra min kost lite mera

några tips på maträtter som är enkla och roliga att laga?

Lorita
0

Du inför en god vanna i månaden, bestäm dig för en sak, säg att du ersätta vit pasta mot fullkorns pasta. När det sitter så tar du nästa sak, som du tror kommer att förbättra ditt liv, byt godis mot nötter. Du behöver inte ta det i den följd jag skriver, det är du som ska må bra. Sen kanske det är dags att hitta en motionsform som passar, simma en gång i veckan, eller något på ett gym eller karate. Så håller man på så, när ett nytt sitter som en vana då lägger man till en god vana. Om det tar en eller två eller fler månade för att få något att sitta det är upp till dig, men ge det minst en månad.

Att byta allt vitt bröd och kakor, bullar mot grovt/halvgrovt det är ett bra sätt att minska godis suget. Jag läste någon stans att vitt bröd är värre för blodsockret än vanligt socker, det ger en snabbare topp, för att sen ge ett blodsocker fall direkt. Om jag fick råda börja med bröd, men du väljer, du ska må bra.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Miniblomm
0

ockej tack så hemskt mycket för det :)

Denna kommentar har tagits bort.