Så var det fisken
Jag funderar på hur utbrett det är (
artikel i Aftonbladet om fisk
) Jag hoppas att det hör till undantagen och bara är skriverier. Matförgifting är ju inget att leka med (
ytterligare en artikel i Aftonbladet
)

"De uppskattningsvis 500 000 personer som blir matförgiftade varje år i Sverige har garanterat inte suttit och ätit illaluktande och illa smakande mat i godan ro"
Det kan jag intyga, och inte får man någon ro tiden efter då toan är väldigt välbesökt. Jag har provart själv två gånger båda gångerna efter att jag ätit utemat.

Som tur är det mycket långt mellan gångerna som jag har drabbats, men båda gångerna jag minns var efter restaurangbesök..
Första gången var jag nog inte mer än 12 och älskade pölsa
, vilket jag förstås beställde in på restaurangen på vår domusbutik..
Efter det kunde jag inte äta pölsa på mer än tio år, men traumat släppte tillslut
..
Andra gången var efter en hämtpizza och då var jag så risig att jag tom fick kramper..
Det fick mig dock inte avogt inställd till pizza men jag går aldrig in på det stället igen, fast det är länge sen nu och det säkert är i ny regi också så väljer jag nåt annat matställe
..
Jag har aldrig råkat ut för matförgiftning/magsjuka som jag kan koppla ihop med maten jag ätit. Jag brukar sällan bli illamående och kräker inte. Hoppas jag inte ramlar dit nu när jag skrivit detta.
Hoppas också att affärer och restauranger tar detta till sig och bättrar sig.