Gissa produkten.
Vatten, vegetabiliskt fett, vegetabilisk olja, modifierad stärkelse från tapioka, filmjölk, gelatin, salt (1,5%) emulgeringsmedel (E471 av vegetabiliskt fett , E476) konserveringsmedel (kaliumsorbat) surhetsreglerande medel (citronsyra) arom, A- och D-vitamin.
Jag kan säga att min man får ha förpackningen i fred 
Nej, ingen aning, men låter inte kul.
Dressing? *gissar hejvilt*
Lätta light?

#3 rätt (nästan) mini lätta 
Och det skall vara nyttigt????

Jag påminner om M Nestlés kloka regler:
- Handla alltid i närområdet
- Handla inget i huvudgångarna
- Om du ändå måste handla där köp ingenting med mer än fem ingredienser
- Kan du inte uttala ingredienserna köp dem inte
- Köp ingenting med tecknade bilder på sig
- Vill du inte att barnen skall äta skräpmat, se till att inte ha det hemma
Tycker det är ganska kloka regler som ger ett lättare och hälsosammare liv för det stora flertalet! Punkt tre och fyra är riktigt bra. :o)
//Zac
filmjölk?! fy
Helena

Nej, Vatten, gelatin och filmjölk låter inte gott att bre på smörgåsen.

Fast å andra sidan så bres det säkert på ett bröd som är "färskt" i flera dagar, kanske t o m veckor… Ren logisk slutledningsförmåga säger att det knappast är naturligt heller…
Livsmedelsbranschen är den nya tobaksindustrin, lite på mina ord! Iofs vet jag att många tobaksföretag numera satsar pengar i just livsmedelsindustrin, så min "Saida-spådom" har nog mer emperi än rent hokus pokus… ;o)
//Zac

#9 den konserverademänniskan
vi kanske är färdig balsamerade när vid dör 

Man blir vad man äter… Då tar jag hellre smör än det andra kemiska ihopkoket…
Grädde, salt och mjölksyrakultur
eller
Vatten, vegetabiliskt fett, vegetabilisk olja, modifierad stärkelse från tapioka, filmjölk, gelatin, salt (1,5%) emulgeringsmedel (E471 av vegetabiliskt fett , E476) konserveringsmedel (kaliumsorbat) surhetsreglerande medel (citronsyra) arom, A- och D-vitamin.
*ryys*
//Zac

Lorita - Stackars din man!
Vegetabilist fett = omestrat fett…syntetiskt/konstgjort!?
Vegetabilisk olja = massor av omega 6 som gör att kroppen inte kan tillgodogöra sig omega 3 och sköta omvandlingen av EPA till DHA. Skapar dessutom inflammationer i kroppen och höjer på så sätt insulinresistens.
D-Vitamin = D2? med tveksam verkan i en människokropp.
E471 och E476 = syntetiska emulgeringsmedel ?????? Inget jag vill ha, tror jag.
Vatten = Det har jag aldeles gratis ifrån kranen….ypperlig kvalitet.
Håller med Zac - *Ryyyyys*
Bort med all kemisk mat och in med naturlig hälsosam!

Ypperlig kvalité från kranen, Nja om man gillar flor så är det helt OK……jag visade honom innehåls deklarationen och nu använder han mitt bregott
för övrigt äter han väldigt bra, det är bara detta med margarinet vi inte är överens om 
Gratulera mannen för hans val! Bregott är bra.
Bregott är framförallt gott^^
Helena

Bregott är gott, det är därför man alltid får bregott på bröd när det är provsmakning i butiken 

KRAV-smör är ännu godare (o nyttigare)!
Gör en smakjämförelse, vetja.

Mina ungar får Bregott (KRAV) eller smör (KRAV).