Kost iFokus

Kost

Etikettalternativmedicin
Läst 1884 ggr
Lorita
0

Orange blir grönt

Idag tog min dotter grönt bälte i karate, jag är en väldigt stolt mamma Skrattande

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Zandra---83
0

Gud vad kul! :D

Lorita
0

Tack, det är riktigt roligt att följa henne Skrattande

Zandra---83
0

Det kan jag tänka mej! :)

Lorita
0

Hon har inte tränat så länge hon har lyckats gradera varje halvår……jag är faktiskt väldigt imponerad.

Sen är det ju roligt att komma till jobbet i morgon och berätta, han jag jobbar närmast med har svartbälte (5 Dan) så det kommer bli mycket karate snack i morgonSkrattande

Zandra---83
0

Jag kan inget om karate, men jag kan gissa mej till att det är väldigt bra gjort. :)

Lorita
0

jooooo, det är bra man kan bara gradera en gång i halvåret så hon har lyckats varje gång Skrattande nu är det blått och brunt  kvar och sen svart…..

När man tagit svart så får man dan, och då kan man ta upp till 10

första, andra, tredje …….dan ända upp till tio men det högsta idag som någon har är sju tror jag.

Zandra---83
0

Oj, jag då har jag lärt mej lite nytt idag också :) Ja då är det ju inte långt kvar :) Hoppas det fortsätter att gå lika bra, men hon vverkar verkligen duktig så det gör det säkert! :)

Lorita
0

#7 det jag är mest glad för det är att jag lyckat få henne att gilla en idrott……jag anser att det är varje förälders skyldighet att försöka hitta en idrott som barnet/barnen gillar. Med henne har jag lyckats, hon tycker det är så kul Skrattande hon har inga krav på sig nästa gradering heller Flört

Zandra---83
0

#8 Ja det är viktig att som ung få hålla på med helst så mycket olika som möjligt, jag hade ej den möjligheten och nu när man vill börja så är man mer eller mindre för gammal (är 25 i jan och är för gammal), man blir inte direkt glad att höra det hela tiden, bara för man ej haft samma möjlighet som många (nu ska jag ej säga alla andra för det vet jag nu på senare år är fel, men många andra i alla fall). Så att unga så tidigt som möjligt ska få möjligt att börja med något är hur bra som helst! Sen vad är det för liv att bli dragen till tv ( när man ej får göra något så blir det ju tv man drar sej till), det är ju långt ifrån bra!

Lorita
0

#9 karate, har du prövat det det är många vuxna som börjar (inte jag men ändå) där går det ut på att utvecklas som person.

jag rider och det börjar dykaupp mer och mer rid grupper bara för vuxna nu vilket är jättebra Skrattande

Jag började som vuxen+ med att gå på gym och då spinning det är också många som gör……du på gym är det vanliga människor inte muskelknuttar Flört min man han går också på gym men lyfter mer och går på löpbandet han började också som vuxen+

Min son tränar bandy på is på vintern och på sommaren så spinner han med mig Hemlis

Zandra---83
0

#9 Nej det är inget jag testat, har bara ridigt och fotboll som liten och sen för någon månader sen började jag på cheerleading, men laget var så dåliga att jag slutade efter att jag fick en skada (inlammation i en led i tummen). Men jag var på väg att börja på självförsvar när jag ej visste vad jag skulle börja på istället för cheerleadningen, men det blev inget av det, men det hela har nu slutat med att jag ska testa truppgymnastik i jan, visst jag kommer få åka en bra bit (enkel resa en timme) tre dar i veckan, men det kan vara värt det. Det jag vill när jag håller på med någon idrott är att få tävla och gärna uppvisningar eftersom jag är en tävlingsmänniska! :)

Sehvrin
0

Kul =)

Att klara en gradering är väldigt kul och att gradera är lärorikt (om det sker på ett bra sätt, iaf) Själv ska jag gradera till 2 kyuu i kendo nästa söndag, börjar bli lite nervös…

#8 Sund inställning med vad förälderns skyldighet är: Inte bara få sina barn att idrotta utan även tycka att det är kul.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Lorita
0

Tack, jag red som bar och det har jag fortsatt med men lagt till spinning i dag…….det ska vara kul att röra på sig.

Jag förstår att det pirrar lite, det är ju så härligt uppenbart när man garderat Skrattande berätta hur det gick Flört

Sehvrin
0

Sådär, nu har jag graderat och ingen färg blev… ingen färg, eftersom man inte använder nåt färgsystem i kendo Flört Däremot klarade jag mig och idag på morgonen satte jag upp mitt graderingsdiplom på väggen.

Så nu innehar jag graden 2 kyu och nu är det bara att ladda inför nästa år som kommer bli rätt spännande: Jag ska göra tävlingsdebut, gradera till 1 kyu och om jag klarar det gradera till 1 dan (är redan lite nervös inför det…)

Jag är så fruktansvärt nöjd med att jag började på kendo, för äntligen har jag hittat en sport jag tycker är kul och jag är dessutom rätt bra på den.  Något jag aldrig kunde tro när det gällde mig och fysisk aktivitet innan jag började (skolidrotten är verkligen duktig på att knäcka självförtroende…)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Lorita
0

#14 grattis