Kost iFokus

Kost

Etikettfikarummet
Läst 2095 ggr
Lorita
0

Godast på julbordet

Vad har du för favorit på julbordet?

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Lorita
0

Min är rökt lax, jag bara älskar lax Skrattande

Trazzel
0

Skinka och rökt lax, en sillröra (löksill blandat med cremefraiche, som, pepparrot och nåt annat)

WiktZac
0

Det är lättare att svara på vad som inte är favorit på julbordet! ;o)

//Zac

Lorita
0

#3 allt utom lax Räcka ut tungan

Linda72
0

Rökt lax , jansson och skinka

Ulf-S
0

Jag borde ju gilla nästan allt med tanke på att jag är LCHF:are, men icke… Lax, köttbullar, lite skinka, ägg och löjrom är i princip det jag äter.

april4
0

Lax både gravad och varmrökt och så skinka förstås.

fido
0

Rökt lax på en tunnbrödssmörgås alternstiv , skinka med stark senap på veteknäcke

demon_sid
0

Sillen för till den bjuder pappa alltid på snaps till ;)

Lorita
0

#9 jag är inte den som är den, jag kan avstå sillen och ändå klarar jag av en snabbs Oskyldig

Mervi
0

Skrattande jag åt inte sill under mina vegetarian-år men en snaps klarar man alltid.

GuNi
0

Min favorit är Janssons frestelse, gärna i sällskap av sill och rödbetssallad….mums!

andreas0
0

Julskinkan såklart!

Rimmar själv i år :)

[Saiva]
0

Pappas hemkokta skinka! Helt klart! :oD

Lorita
0

Skinkan, när den just är ny och uttagen från ugnen, på kvällen göre julafton, det är gott…….sen kan den faktiskt va Ledsen

Vannillia
0

sillen och långkålen (gräddstuvad grönkål)

Lorita
0

grönkål det gillar jag men då brukar det vara i en sallad med äpple Skrattande har du recept på långkål?

Harrygirl
0

Mormors hemmagjorda köttbullar!

Lorita
0

#18 lät gott Skrattande det skulle jag kunna äta mycket/ofta av Flört

Harrygirl
0

Japp, det är förbannat gott! Räcka ut tungan

Sovgott
0

Jansons frestelse. Legymsallad (konserverade ärtor och morötter blandat med gräddfil, äpple, majonäs och kryddor). Risgrynsgröt med massa kanel och socker.

[slamslams]
0

Skinka med hemgjord senap

dufva
0

All sorters fisk är det bästaRäcka ut tungan Allt annat kan jag både ha och mista..

Rökt lax är en höjdare och mina egna osockrade sillinläggningar går inte av för hackor hellerSkrattande..

Mervi
0

Fisk gillar jag också.

Lorita
0

osockrade sillinläggningar, kan du bjuda på något recept Flört

dufva
0

Jo då,  jag ska leta reda på dom.

Jag återkommer i ämnet Skrattande..

stellina
0

Jag har ju inte ätit kött eller fisk på många år-så jag får väl säga att det de senaste åren varit julbrödet och de goda ostarna som serveras. Och vego-prinskorvarna. Vi brukar aldrig ha något överdåd på julafton, och äta julbord ute gillar jag inte, jag blir mätt bara jag ser på drivorna av mat. I år ska jag ju slopa brödet också, så det blir väl att njuta av mandariner,dadlar och nötter och lite kokt potatis.

Vi står för julen i år, och ingen som kommer äter mycket mat, så det blir en liten måltid, men ganska mycket frukt och andra nyttigheter kommer det att bjudas på, och härlig ekologiskt kokt potatis och sill!!!

stellina
0

Dufva;

Tar gärna del av sillreceptet utan socker!!!  Det skulle jag vilja bjuda på!

Karmatarerskanise
0

Ägg med fiskrom på, janssons och lax med hovmästarsås och pot :) Hemma gjorda julkorven också.

Valrossen
0

Lax, lax, lax…

Jag var på julbord med jobbet idag och det var faktiskt oväntat bra (Långbro Värdshus). Jag älskar lax och godare lax än jag åt idag har jag aldrig ätit på ett julbord. Dessutom smakade jag ål för första gången och det var också en höjdare.

april4
0

Julbordets dessert är för min del  är den hemma gjorda ostkakan som lockar mest. Bara så god med hallon/jordgubbssylt till.

Lorita
0

Godast i år blev en lite improviserad räksallad, 2 dl créme fraiche, 500g skalade räkor, en fint hackad rödlök, dill och peppar. Smarrigt gott Skrattande

Tesan
0

Korven, köttbullarna o skinkan!

Vörtbröd