Monsterbonden stoppad!
Vikenbonden , uppfödaren av monstertjurarna av rasen Belgisk Blå får djurförbud och alla hans 500 nötkreatur skall omhändertas. Kammarrättens dom mot honom gäller omedelbart.
Äntligen! (Se länk:
http://helsingborg.expressen.se/nyheter/1.958545/vikenbonden-far-djurforbud
)
Svenska Djurskyddsföreningen vill uppmana Sveriges regering att under EU-ordförandeskapet ta initiativ till införande av sanktioner mot Belgien och dess regering som är högsta ansvarig för det miserabla djurskyddet i nämnda land. Denna fråga måste drivas med kraft och det måste ske snarast. Den barbariska behandlingen av husdjuren i centrala Europa är en skam för hela mänskligheten och kan inte få fortsätta. Om inget annat hjälper bör en total bojkott mot Belgien och allt vad belgiska produkter heter starkt övervägas._
(utdrag från http://www.djurskydd.org )_
Belgian Blue är en godkänd avelsförening inom EU-området.
SJV stoppar heller ej avel med stamboksförda individer.
Jag tycker att denna ras är genmanipulerad på att bara tjäna pengar på djurens bekostnad.
Jag ställer inte upp på denna ras ej heller gör slakterier, försäkringsbolag eller konsumenter. Vad tycker Du?
Är belgian blue verkligen genmanupulierad? Trodde bara att den var avlad så (iofs är avel en slags genmanupulation…) I vilket fall som helst så tycker jag att det är fel att man får avla på en ras där de flesta ungar måste födas genom kejsarsnitt. Det hemska är att de faktiskt tjänar på det.
Kanske man borde tänka om och höja priset på kött så att det lönar sig att ha djur som inte producerar riktigt lika mycket kött.
(*snabba tankar från en som är väldigt trött just nu*)

Att det är vidrigt att man föder upp djur som knappt kan stå på benen än mindre para sig naturligt. Jag förstår inte människor som köper sådant kött. Djurplågeri

Jag fattar inte vitsen, undra om köttet blir billigare eller om det är som med skogsmaskiner, man behöver jobba mer för att få in för omkostnaderna. Hur som det är vidrigt att föda upp djur som är missbildade och det är ju dessa med dubbla muskler,
Djurplågeri är det av värsta sorten.
Jag är köttätare, men en belgian blue kommer jag ALDRIG sätta tänderna i! Däremot skulle jag kunna kunna tänka mig att ge monsterbonden ett lättare bett…
#5 Problemet är att man inte kan veta vad för ras köttet kommer ifrån om man äter nöt. Själv hoppas jag på att det blir ett beslut på att man måste märka kött med ras också, för jag kommer aldrig medvetet att äta kött från belgisk blå.

Ett djur ska kunna leva som djuret ska göra och därmed har jag alltid hatat just beligen blue, det är det samma med burhöns! Dur ska som sagt leva som djur ska och det gör inte belgien! Jag är köttätare och älskar kött (och behöver kött, eftersom jag ej kan trixa med mat då jag ändå har svårt med mat, dålig kunskap med vad och så man ska äta) så jag behöver kött för att slippa mer krångel, men tänker aldrig äta en belgien! De ser inte ens goda ut!

Denna djurplågeri som vi människor utsätter djuren för är helt otrolig…
finner inga ord…