Nutrilett
Hejsan!
Är det nån som bantat med nutrilett? Bytte ni ut alla måltider eller bara några?? Tycker ni det fungerar bra??
Måste få starthjälp med viktnedgången!
Har prövat Cambridgesoppor, men jag blev så vansinnigt gasig att jag höll på att sprack.

Jag provade Nutrilett för flera, flera år sedan och höll på att bli galen av hunger… Visst funkar det, men man får vara beredd på att verkligen stålsätta sig om man inte har sådan tur att man slipper hungerskänslorna.

Problemet med nutrilett är att den innehåller en massa socker och inte ger några nya vanor. En långsiktig stegvis förändring är det jag förespråkar.

Trazzel kan du inte skriva av innehålls deklarationen på nutriletten? Det kunde var kul att läsa den 

Är de verkligen 548kcal per dag - eller läser jag det fel?? Det är grymt lågt energiintag per dag.
//Zac
Tack Mervi för innehålls förteckningen, den verkade innehålla en massa sk*t! Jag vet nog att det bästa är ändrade matvanor och mera motion, men ibland blir jag så less att jag letar efter genvägar som kanske stjälper mer än hjälper. Hmmmm ska fundera vidare på om jag ska pröva eller inte ;-)

#6 det är genvägarna som dom kännar pengar på, ett litet steg i taget för att nå en förändring som blir bestående det förespråkar jag 

#4 tack, allt går att sälja med mördande reklam.

#5 Nej du läste rätt, svält…….typ
så man tvingar kroppen till sparlåga och att förbränna muskler för att överleva 

#9 Jo, det är inte fråga om något annat. Vem som helst med sina sinnen i behåll förstår nog vad som händer så snart man går över till vanlig mat -må vara hur "smal" som helst… WHAM! Så är fettlagringen i full fart, och då man faktiskt har mindre muskler och därmed mindre bakgrundsförbränning, a k a basal förbränning så går man upp ännu snabbare. Klassisk jojobantning där vikten åker hiss, fast genom att svälta ner kroppen så blir det fortsättningsvis expresshiss s a s…
Detta gäller givetvis inte bara Nutrilett, även Cambridge och dylika metoder.
//Zac

#10 det är därför jag har slängt vågen och skaffat ett mått band till midjan. Samtidigt så började jag på gym sen får man se över maten så man få i sig tillräckligt med protein för att bygga muskler och rätt kolhydrater för förbränning.
Det är nog bara så att det är att äta allt med måtta och träna. Tror det blir jobbigt att leva på pulversoppor. Tröttnar säkert rätt snabbt.
Jaha ja, inga genvägar denna gång heller ;-) Dessutom är det dyrt och som ni säger man går snabbt upp igen och vad är då vitsen med att svälta sig.
Jag har testat en gång. Det smakade h-e! Dessutom fick jag fruktansvärda magplågor. Aldrig mer! Bättre att ta mindre portioner, motionera mera och tänka på vad och hur och när man äter. Och framför allt varför man äter som man gör!
Jag har testat, tänkte jag skulle få en kickstart desperat som jag var.. Det smakade pest och jag har nog aldrig mått så dåligt i hela mitt liv.. Så trött, yr ,frusen och huuuungrig.. La ner det efter ett par dagar..
jag har testat nutrilett o ätit det regelbundet, tycker det e bra :)

#14 undra hur många påsar som aldrig kommer till användning just av den anledningen 
jag har en jobbar kompis som går på ett annat pulver, hon har gått ner 18kg på 9 veckor. Men det konceptet innehåller kurser och är knutet till ett gymkort. jag tror inte hon tränar så mycket nu när hån går på pulver men jag hoppas hon börjar med regelbundna träningar efter pulverdieten är slut.
Risken efter pulver är att kilona kommer tillbaka lika fort som dom försvan, om man också mister muskelmassa så minskar den naturliga förbränningen även att ha kroppen på svält under en längre tid, får negativ effekt på förbränningen.
Att träna och äta rätt och sen låta det ta längre tid är garanterat det bästa, både för kropp och själ.