Kost iFokus

Kost

Etiketttankartipsochid-er
Läst 923 ggr
probiotica
2008-01-17 01:09
0

hur börjar man??

Nu, nu måste de hända nåt eller de ska hända.. men hur??

Den första mars ska ja flytta in till min prins, han bor i en annan stad så jag tänkte att nu börjar mitt nya liv. Jag tänkte nu ta tag i de här med kosten.

Ja antar att de är fler än ja som tycker de är såå tråkigt att äta själv=/ så de är ju då de blir sådär tokigt med maten, man äter fel saker i tid och otid. Men nu är vi ju två, då känns de som om de skulle kunna bli lättare. Men ja vette sjutton hur ja ska börja med de här med kosten.

Har du/ni nåt bra tips på hur man gör från BÖRJAN.

Ska man börja tänka på allt på en gång eller börja med rätta tider? och vad är de som är rätt och fel egentligen då de gäller mat=/

NU då ja har motivationen behöver jag verktygen!! HJÄLP

kram

Lorita
2008-01-17 16:32
0

Grattis och vad kul, man vill ju bo nära sin kära

Vad ni bör göra är att prata igenom detta med mat för trivselkilona kommer lätt. Vi har en regel och det är att all mat äts vid matbordet, inget vid TV eller annan plats (dator tex). Godis vid TV är Ok när vi har fredags mys, annars blir det så lätta att man kompis äter utan att tänka. Bara tugummi i bilen inget godis….

Mat försök att ha mattider och laga mat ni gillar, sen är det ju jättebra om ni gemensamt hittar en motions form som ni kan göra en till två gånger i veckan. Skilj på vardag och fest, gör fredagen eller lördagen lite festligare. Pröva er fram för att komma fram till vilka smaker och kryddor ni gillar.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

reamdn
2008-01-23 23:52
0

Min åsikt: Ta kål på sockertrollen. :). När det är uppnått blir du lika mätt oavsett om du äter finmiddag med kungen eller ur en soptunna på en bakgata i Harlem.