kalas tipps önskas
hej ska fira födelsedagskalas här i helgen nu som kommer , o undrar om ni har några smarta smalare alternativ som man kan bjuda på,istället för den klassiska tårtan, tänkte bjuda på mat,men man vill ju ha ngt sött till sina gäster om inte annat efter maten.Kom gärna med förslag, tar tacksamt emot mvh kajanus

Efter maten en fruktsallad med hackade nöter om alla tål nötter och mixa sen en så till utav frysta hallon eller jordgubbar.
Här en bild på melon och jordgubssås
åhh va gott det ser ut tack för tipset…..är det ngn annan som har ngt mer tips???tar tacksamt emot alla tips
Ja, mitt förslag är pannacotta. Bjöd på det vid en kusinträff. Köpte i Ica butiken här hemma. Var bara att vispa upp i jag tror det var gädde. Fanns med en liten syltpåse också. Alla trodde den var hemmagjord.
Var rädda om varandra

En favorit jag har det är bacon lindad fläskfilé som man gör i ugnen.
Gott till det är klyftpotatis, koka fast potatis som du skurit i klyftor i vatten med olja i, nästan kart. Sen häller du av vattnet och läger potatisen i en långpanna, strör över sesamfön och låter potatis klyftorna få lite färg. Billigt, enkelt, festligt, annorlunda och gott.
När man bjuder så är det också extra festligt om man använder mycket grönsaker i olika färger som dekoration, men kalart att det även ska ätas.
åhh va smarrigt det lät….mums