Kost iFokus

Kost

Etiketttankartipsochid-er
Läst 1212 ggr
marika-J
0

"familjematen"

ja, eftersom man fortfarande bor hemma och troligtvis kommer göra det i minst tre år till kommer man fortsätta att äta denna mat..

Eftersom det alltid ska gå så fort blir det.. pulvermos och falukorv, fiskbullar på burm me potatis.. osv.

men hur ska man göra för att förbättra sin kost när resten av familjen lagar denna mat?

Lorita
0

Jag hade samma problem när jag var i din ålder, så jag började laga maten själv, även till hela familjen.

Det går faktiskt lika fort (om inte fortare) att steka en lövbiff än att skiva falukorv och steka. Försök att följa med när ni handlar och få köpt lite nytt nyttigare varje gång. Be att få pröva en ny sak i veckan så kanske någon annan i familjen också gillar det.

Hur äter ni det med grönsaker, ska det går fort finns det ju frysta färdiga. Det kan du ju se till att dom köper hem till dig i alla fall så kan du ta fram till en portion åt dig varje måltid. Så får du lite grönt i dig.

Köp kyckling filer, tina dom halvt ,om dom är frysta, räcker att ta fram på morgonen. Strimla dom sen och stek, det går jättefort att steka, serverar du sen matvete till som går lika fort som pulvermos, också någon tinad grönsaksmix (lätt värmd) dom kommer att gilla det och vilja ha det igen.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

marika-J
0

#1, vi gör i årdning en stor glasskål sallad varde dag..så salld o grönsaker äter jag.. varje dag i skolan äter jag halva tallriken med rivna morötter.

reamdn
0

Låter precis som min familj. Stackars dom, tror att man kan kompensera för alla kemikalier och skit i snabbmaten genom att äta lite blad eller rötter. Numera äter jag endast fett kött (dvs oprocesserat 100% färskt obehandlat kött), oftast ungsstekt men ibland stekt eller rått. Jag gör i ordning min mat på en bråkdel av resten av familjen, även om dom äter pulvermos och glutamatbiffar. Har aldrig mått bättre och stått emot 2-3 förkylningar resten av familjen drabbats av. Mina matkostnader liger på cirka 40-60 kronor per dag beroende på hur mycket jag äter, om jag tränar etc. Det är vad jag rekommenderar, det har fungerat ypperligt för mig. Naturlig kost är vägen till hälsa!

magma
0

Rått? Rått kött? Tja, huvudsaken är ju att det fungerar bra för dig!Räcka ut tunganSkrattande

reamdn
0

Nja, brukar inte äta det rått. Men har hänt faktiskt, mest på skoj. Och har inte varit några problem. men jag föredrar det tillagat, hehe.

signemo
0

Har ett tips. Men jag vet inte vad du tycker om det. Kan du inte fråga om du får förbereda Din mat för veckan på helgen. Då kanske du kan få köpa lite andra varor.

Var rädda om varandra

gejsa
0

#5# Äta rått kött är väl farligt?

Lorita
0

#7 Ja, fläsk och kycking, råbiff av nöt äter man ju.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Loove
0

Följ med och handla…försök att vara aktiv i matplaneringen och var med och laga maten…

Lovisa med många tonnåringar hemma.. :)