Kost iFokus

Kost

Etiketttankartipsochid-er
Läst 1690 ggr
vackertjej
0

Behöver man lära sig laga mat

Har följt debatten på

http://blogg.passagen.se/starkkvinna och undrar om någon i detta forum har åsikter om den bästa maten för att hålla vikten

Lorita
0

Att äta så man får i sig allt och att avdramatisera maten. Undvika tomma kalorier i form av raffineratsocker. När det gäller fett så bör man tänka på vilket fett man sätter i sig, även där är det stor skillnad på vad man ger kroppen för näring.

Sen är vikt något mycket relativ då muskler väger mer än f ett och om man tränar mycket så väger man följdakligen mer än en som inte tränar men har samma volym.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Lorita
0

#0 jag läste i din blogg om "Militant censur hos kolhydrater.ifokus" från 10 februari kl. 12:36

Jag stänger av inlägg från kolhydrater (skrämda), lika hårt jag, om man väljer sajt så får man välja vad som passar en själv bäst. Det är vitsen med iFokus man kan välja men man ska inte motarbeta en sajt.

Det är nämligen flera oceaner mellan vårat sätt att tänka mat och för att få ut mesta möjliga av sajterna så får man göra så Flört

Margareta
0

Titta Lorita - Du och jag är överens - det var väl kul!

Numer pensionär i Nynäshamn

Lorita
0

#3 det är bra, då får jag stänga av "trollen" i fred i framtiden då Flört kanske kost kan få bli det kost det är tänkt att bli Skrattande

Margareta
0

Vi har helt olika syn på vad som är troll - det är den stora skillnaden.

För mig är troll folk som sabbar - de som bara vill diskutera på ett trevligt och sakligt sätt är välkomna till oss på Kolhydrater oavsett om de håller med oss eller ej.

Numer pensionär i Nynäshamn

Lorita
0

#5 då är vi överens om vad ett troll är….det är folk som sabbar heltriktigt Flört diskussion i en trevlig ton det är ju aldrig fel, tyvärr så har "trollen" saknat det förmågan här.

Amiechan
0

Heh. Hade aldrig trott att jag skulle kallas troll :)

*första gången för mig*

Lorita
0

#7 du är inget troll, för mig, du kan skriva här Flört

Kia
0

Oavsett vad som är troll eller inte gillar jag inte den bloggen då personen i fråga lägger ut inlägg från iFokus som medlemmar skrivit. Det är förtal på många olika sätt….

Lorita
0

#9 det krävs värre saker för att bli avstängd här och på den sidan som som bloggen vänder sig så är dom inte heller sena att citera och kritisera, dom som inte tycker/äter rätt.

Så jag ser faktiskt inget fel i bloggen, det jag läst än så länge. Bloggen får alltså vara kvar det är helt OK för mig.

Mervi
0

Värre saker????

Amiechan
0

#8: Tja, jag har fått ett antal inlägg som jag skrivit raderade. Så jag antar att de gick "över gränsen".

Kia
0

#10 Jag har inte sagt att den personen som har bloggen ska bli avstängd här… Det bryr jag mig fullständigt noll i…Har inte jag med att göra. Men jag gillar inte bloggar där man lägger ut privat saker som folk skrivit på ett forum som personen på den bloggen gör. Personen på bloggen kritiserar allas sätt att äta inklusive det som äts här, inget är bra och då kan man ju undra vad som är bra egentligen. Man måste nog läsa lite mer i bloggen då de senaste 10 inläggen eller mer är enbart om just om hur dåligt LCHF är för en men det finns många inlägg där det kritiseras annat också…

Bloggen vänder sig inte till kolhydratsidan heller utan till en massa olika sidor och andra sätt att äta på. Allt är fel.  

Jag bryr mig inte så mycket om vad personen skriver, vad jag INTE gillar är hur man lägger ut privata inlägg/kopierar och hånar. Jag förstår att folk blir arga och svarar argt tillbaka , tror jag vem som helst hade gjort om man känner sig påhoppad av en person som verkar ha noll kunskap i en massa saker och då menar jag INTE att LCHF är det bästa för alla människor för det vet jag med att det inte är så. 

Klart du får låta bloggen vara kvar för du har ju inga rättigheter att ta bort den det är ju bara hon eller han som skriver den som kan ta bort den på passagen. 

Och jag har som sagt aldrig sagt att personen i fråga inte får vara här på kostsidan det är inte mig emot det har jag inget intresse av var hon är aktiv.

Lorita
0

#13 om jag ska reagera på hennes blog då får det bli lite mer städat inne på kolhydrater, där har jag blivit citerad flera gånger och det ha skrivits i samma ton om kost.

Vad jag förstår så är det svårt att acceptera att det finns som som inte är livrädda för kolhydrater och inte vill äta det som ni förespråkar på kolhydrater.

Jag låter länken till bloggen vara kvar, vad som skrivs på passagen eller på kolhydrater har jag inget att göra med, så klart.

Kia
0

Igen säger jag att jag har ALDRIG (och notera ordet) att du ska ta bort länken på den bloggen, jag bryr mig inte om en länk det är inte det jag säger eller skriver. Snälla läs mitt inlägg igen och sluta missförstå mig hela tiden.

Vad man skrivit om på kolhydrater om kost är inget jag har med att göra heller. Nu pratar jag om en blogg som citerar iFokus om det sen är kolhydrater eller hundar iFokus hade jag fortfarande tyckt samma sak. När det hånas och skrattas åt privat inlägg. Jag gillar INTE det alls….

För mig handlar inte det om att bloggen citerar kolhydrater.ifokus utan att man hånar folk öppet som hon faktiskt gör på bloggen. Sen om hon skrivit om skor eller möbler hade jag fortfarande tyckt samma sak. Hon skriver fult helt enkelt.

Är du med vad jag menar Lorita??????'

Jag äter inga kolhydrater men jag bryr mig NOLL vad andra äter om jag ska vara ärlig, så länge det fungerar för den personen som äter och de mår bra så spelar det ingen roll för mig. Jag mår bra av att äta kolhydratsfritt för att sluta hetsäta. För min del handlar det inte om viktminskning längre utan för att må bra och sluta vara besatt av mat. Du mår bra av att äta den kosten du äter. Min kompis äter något annat. Så länge man mår bra. Så säg inte till mig att jag har svårt för att förstå folk som äter kolhydrater bara för att jag inte själv gör det, för det har jag aldrig heller sagt, vad andra säger och gör det får stå för dom.

Lorita
0

#15 jag tycker inte en privat blogg behöver ha högre krav än en sajt Läs och begrunda

magma
0

Kolhydrater är inte "sena att citera och kritisera, dom som inte tycker/äter rätt" skriver du. Eftersom du tog upp det eviga trätoämnet "kolhydrater vs kost" så hoppas jag du accepterar svaromål, eftersom du själv initierade det.

Tyvärr så har det ju kommit mycket starkt kritik och censur från kost mot kolhydratsfolk som ingen numera kan läsa, eftersom du raderat trådar och inlägg eftersom de enligt dig inte ska vara på "kost". Din tolerans mot de som inte följer tallriksmodellen är lika med 0 och det är helt OK enligt dig- men toleransen ska vara hög i andra riktningen?!

Gällande länken du la in: På kolhydrater är vi för mångfald och olika åsikter så länge diskussionen förs i god ton, det berikar forumet! Och även om tonen i tråden du länkade till är skarpare än normalt på "kolhydrater"  så sker det inga uppenbara påhopp även om gränsen är hårfin. Men det viktigaste är ändock att det inte handlar om en privatperson, utan en offentlig person som förespråkar något som många på "kif" vill debattera emot. Det är inte enskilda privatpersoner, vars personliga inlägg fluktas "god know where" och som det hånskrattas åt.

Att stödja den typen av uthängning av enskilda privatpersoner, oavsett vad diskussionen handlar om, är lite billigt enligt mig.

Lorita
0

#17 jag hittar inga namngivna personer i bloggen och kost kommer även att ta bort den typen av inlägg som är borttagna och ge skrivförbud.

Detta för att dom som inte är kolliderat skrämda också ska kunna ha ens sajt. Ni är så många och så väldigt insnöade så det kommer inte att funka för vanliga att skriva här annars och kost ska ha den profil det är tänkt. Jag vet att det stör många, men ni som känner er hemma på kost behöver inte skriva här, för här hör ni inte hemma så enkelt är det.

Tonen är hår i tråden och bakom den ni hoppar på finns en människa som sköter sitt jobb. Det fanns också en tråd där det skrevs om mig och PM skrevs ut, den togs inte bort förren jag, publicerade artikeln om förtal här på kost, ändå hade troll mor själv skrivit i tråden.

Varje sajt är skälv styrande och här tar jag bort det jag vill och det är bara att acceptera. Även om det gör ont för er att läsa att man faktiskt kan äta allt även  kolhydrater. Låt bara bli att gå in här så är problemet löst.

Jag lägger till en länk till

Lorita
0

En ska till jag vill inte ha krig, jag vill att ni lämnar kost ifred, för jag kan inte tänka mig att det är meningen att medlemmar/medarbetare på en iFokus sajt ska få förstöra på en annan iFokus sajt.

Låt kost nu vara ifred och låt kost bli vad det blir utan er på kolhydrater ni har redan en sajt, var nöjda med det, förstör inte för andra.

magma
0

Bloggen ifråga har både namngivit och länkat till enskilda medlemmar och deras inlägg.

Lägg gärna in länkar, vi har inget att bli generade över! Detta eftersom vår "trollmor" är en bra och fördomsfri Sajtvärd som alla på "kolhydrater" lovordar med jämna mellanrum.

Som tur är så kan ingen ge din sajt samma behandling med diverse länkar hitan och ditan, eftersom du så lämpligt tagit bort skeletten för gott.

En undran är dock: Varför är det så få medlemmar på "kost" och så låg aktivitet, med tanke på att folk som äter enligt tallriksmodellen verkligen överglänser lågkolhydratätare med ljusår i antal, utslaget på hela svenska folket? Dock en dum fråga kanske, eftersom det antagligen är andra, utifrån, som bär skulden enligt dig.

Att ge och få kritik bör vara något positivt, men det behövs en viss kombination av självdistans samtidigt för att inte bli hemmablind. Inga på kolhydrater har ont av att folk äter pasta och potatis, så det är verkligen svårt att förstå varför du påstår det? Och varför vi uppfattas som ett hot?

Jag har verkligen uppskattat "kost" och då och då hittat enstaka trådar som gett behållning, men du ska fr.o.m nu få ha din ankdamm ifred även från mig, så får du det ännu lite lugnare på din egen gata.

Kia
0

Lorita, vad du skriver om kolhydratsidan tänker jag inte lägga mig i , det har jag som sagt, och säger det IGEN inte med att göra… Jag säger då IGEN att oavsett VAD DET STÅR gillar jag inte när man hånar någon oavsett vad man har för åsikter….

Jag pratar inte om kost jag pratar inte om kolhydrater nu, förstår du alls vad jag menar? 

om man läser lite till på sidan så namnger hon visst det och jag gillar inte sådant när personerna inte är offentliga personer utan har skrivit i ett privat forum.

Vi vet alla att du HATAR kolhydrater.ifokus eftersom de äter helt annat än det du tror på  det är ingen hemlighet och du får tycka precis vad du vill, det är bara bra med människor som tycker olika, men om du verkligen går in i dig själv så visst är det så att du tycker denna bloggen är bra just för den trycker ner det du hatar mest? Rätta mig gärna om jag har fel. Men det säger inte att det är rätt att hänga ut människor på olika sätt oavsett om du tycker samma som bloggerskan eller inte.

Jag vill också fråga rakt ut om jag inte är välkommen här? Jag äter visserligen inte kolhydrater men jag har ALDRIG sagt att någon annan ska äta som jag på denna sidan och du vet mycket väl varför jag äter som jag gör. Jag har aldrig heller förespråkat LCHF här heller….Så igen frågar jag. Är jag inte välkommen på denna sidan för att jag inte kan äta som du gör?

jag är intresserad av motion och av andra saker som denna sidan kan bidra med men kanske får jag inte vara här då?????? 

Igen säger jag att för mig spelar det INGEN roll vad eller vem som skriver något elakt om någon annan och var det skrivs jag anser fortfarande att det är fel och detta har INTE med Kolhydrater.ifokus att göra okej??????

Lorita
0

#20 den låga aktiviteten beror faktiskt på att det har varit problem med folk från kolhydrater. Det att många trådar försfunnit hände när jag tog över sajten, då ville jag strama upp och få en finare ton. Att jag rensat ordenligt när jag tog över sidan hoppas jag alla ser som något positivt.

#21 jag hatar inte kolhydrater, jag tycker att kost blir omöjlig och onödigt om sidan ska tuta på i kolhydrater anda, det finns ju en sajt för just kolhydrater. Min grundinställning äta att man kan och bör äta allt, utom läsk och godis möjligen, men det funkar det också om det inte blir storamängder dagligen.

Jag förstår inte att en så liten sajt kan vara så lockande för vissa att vilja förstöra på. Vi tillhör ju samma familj ifokus och då ska vi vara glada att alla växer. Sen har ju även kolhydrater nytta av ost då vissa går över till den typen av mat och den som hoppar över att äta som ni gör på kolhydrater kan ju platsa på kost.

Kia och alla andra som undrar kan ni skriva här så ha ni inte gått över gränsen. Dom som är avstängda hela tre stycken har varit redigt otrevliga och velat skada sidan. Det ätt ni tycker ni borde vara troll det tyder också på att jag är inte så hård som dom som blivit avstängda känner sig, behandlade.

-------------------------------------------------------------------------
Dessa oänligt tröstlösa trådar om kolhydrater är inget folk vill och drar tyvärr ner aktiviteten här. Sen ligger det i kost natur att inte vara så aktiv, ett mål är nämligen att avdramatisera mat och vikt, det är så lite vi behöver ändra på för att må bra.

Kia
0

Japp, det finns en sida för kolhydrater och det finns en sida för hundar och för katter osv osv men för mig handlade denna tråden inte från början om kolhydrater utan om en blogg där jag inte gillar sättet man skriver på och det hade varit oavsett om hon skrivit illa om någon annan sida det handlar inte om innehållet utan sättet det är skrivit på.

Din grundinställning är bra att du står för, jag skulle aldrig kunna äta så igen för jag vet vad som händer eftersom jag är sockerberoende så jag kan inte ha den grundinställningen tyvärr trots att jag försökt i så många år. Men många har den grundinställningen och som sagt det får stå för var och en jag bryr mig inte om vad andra äter för mig är det viktigt att jag kan leva och må bra utan besatthet.

jag har ingen aning om vem som blivit avstängda här för det är inget jag bryr mig om vad andra blir. Och bloggflickan vill du ha henne på din sida så gärna för mig det bryr jag mig inte heller om. Min åsikt kvarligger dock att jag tycker att man i bloggen hånar och skrattar ut privata inlägg och det är fel oavsett var det skrivs tycker jag.

Sen vill jag säga att jag har aldrig varit ute efter att förstöra kost som sagt jag är intresserad av motion och annat som Ni skriver om. Tror inte att mina tidigare inlägg i andra trådar har varit förstör-trådar?

Denna kommentar har tagits bort.