Kost iFokus

Kost

Etiketttankartipsochid-er
Läst 2642 ggr
preya
2008-07-07 13:48
0

Bra kvällsmål?

Vill gärna ha tips på snabba, gärna varma kvällsmål fattiga på kolhydrater!

Lorita
2008-07-07 14:25
0

#0 Den frågan är bättre att du ställer på kolhydrater.ifokus, här är vi nämligen inte kolhydrat skrämda

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

preya
2008-07-07 15:47
0

Nä men på kolhydrater är det för extremt jag äter gärna kolhydrater till frukost och efter träning men jag är inte anti dem men det har funkat för mig att dra ner på det så därför tyckte jag det passade bättre här och för att jag trodde detta forum var mer öppet att själv kunna välja vad man tror passar.

Jag är inte kolhydratskrämd men vill inte heller äta massor på kvällen men har idétorka och trodde som sagt detta var mer öppet att diskutera på… För på kolhydrater i fokus är det ju dödssynd och det anser inte jag

Lorita
2008-07-07 16:11
0

Jo, det är ju ett vettigt argument, kost har tyvärr haft problem med, dom som äter efter kolhydrat metoden. Dom kan bli ganska extrema i sin rädsla för kolhydrater, därför försöker jag hindra att sidan ockuperas igen. Så du har helt rätt, sidan är till för oss som vill äta nyttigt och av allt.

Kycklingklubbor, det är gott och går snabbt att mickra varmt. Lite dessertost, tycker jag kan vara gott ibland, eller lite rökt lax, inte varmt men gott Flört

preya
2008-07-07 16:17
0

precis jag vill inte utesluta kolhydrater men det har fungerat för mig att dra ner på det men som till frukost älskar jag tex fil med torkad frukt, hemmagjord musli och ägg eller en brödskiva till.

Men som sagt kvällen är ett dilemma eftersom det måste gå fort för jag har många bollar i luften och jobbar dumma tider.

På kolhydratsidan skulle min kosthålling vara dödssynd. Jag unnar mig allt av det jag vill men försöker hålla unnandet till en låg nivå och därimellan äta nyttigt och röra mig.

Lorita
2008-07-07 16:24
0

Ja, då har du hamnat rätt, jag tror inte man ska gå till överdrift åt något håll Skrattande

preya
2008-07-07 16:27
0

Precis och eftersom jag har ett hårt fysiskt jobb och tränar måste jag äta lite av allt även kolhydraterna

drutten53
2008-07-07 17:09
0

varför inte en pastasallad som du gör klar under dagen du är ledig

pasta o mycket goda grönsaker o lite go dressing på…skal ätas kall….ha en bra dag