Kost iFokus

Kost

Etikettkostvidsärskildabehov
Läst 3097 ggr
Mist
2008-07-03 12:18
0

Hejsan !

Vet inte ifall jag skrivit här inne att jag är ny , men nu gör jag det och det ska bli trevligt att lära känna er ju :)

Här inne kan jag dela med mig av vad jag äter under dagen va ?
Jag håller nämligen på att " bantar " måste gå ner jätte mycket i vikt , men har gått ner 9,5 kg hittills :) Men mer ska jag ner som sagt .

Är med i BMI - direkt och äter även en tablett som heter xinacal och den funkar skit bra på mig som sagt , men man måste ju tänka på fettet i massor dock . Blir jätte glad om ni  hade lite goda råd att ge…Hoppas dock att jag är inne på rätt sajt dock ;)
Men å andra sidan delar jag gärna med mig ;)

// Mist

Lorita
2008-07-04 08:40
0

Vist har du kommit rätt, grattis till dom minskade kilorna.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Mist
2008-07-04 11:52
0

#1 Åhh , hehe , hmm det finns ju så många olika  sajter här så man vet inte ibland om man kommer rätt eller inte som sagt .

Och du Lorita , vacker bild du har som press bild :)
Älskar månen ju :)  Hmm , ja jag finns som sagt inne på häxor med ju :)

// Mist

drutten53
2008-07-06 15:05
0

hej mist..har själv ätit xinacal en gång i tiden..visst rasa jag men efter 11 kg var det stopp..inte ett gram till..sen detta med jag du vet..toabesöken o kläderna…ja nu vet jag inte om du har dom problemen..men jag bodde då där  hahaha..o vita kläder gick inte att ha…jag försökte undvika fett..för magen sa sitt…goda råd..ja du det vet jag inte..men motion är ju bra sägs det ju..grönsaker i mängder…godis läsk o socker bort bort..lika smarriga tårtor o bakelser o småkakor o goa bullar..m.m…men grattis till raset på 9.5 kg…kämpa på..själv går jag 5 km varje dag..har hållt på nu i 7 dagar..om mer ska det bli..har själv många kg som ska bort…ha en bra dag

Lorita
2008-07-06 15:24
0

#2 tack jag det är nog en liten häxa i mig också

Sagakeramik
2008-07-06 16:31
0

Nybörjar frågor här men vad är Xinacal och vad är BMI?

Lorita
2008-07-07 08:03
0

BMI är en förkortning av engelskans Body Mass Index och visar förhållandet mellan din vikt och din längd.

Så här räknar man

Xinacal, är en medicin man kan få utskriven som hindrar tarmen från att ta upp fett (rätta mig om jag har fel)

Sagakeramik
2008-07-07 09:48
0

Jag vet att bmi står för body mass index …. men det står "Är med i BMI" … nån förening eller liknande som heter det samma?

Mist
2008-07-07 10:55
0

Hejsan alla !
Jo de första dagarna så satt jag på dass med som sagt…hehe ja om det kommer fläckar på vita kläder så går det inte bort…
Men har ( tror jag ) lärt mig att handskas med fetet  nu :) haha

BMI-direkt får man komma med i ( bli medlem ) om man äter dessa tabletter * sök på BMIdirekt * så ser ni :)

Ja allt fett kommer ut den naturliga vägen fast i en oljig sörja som
luktar ( tja vad luktar det) karamell liknande * sött ialf *

Jag har givetvis syndat i massor , elelr vad ska man säg…trillat dit igen på goda maträtter , skitit i att ta tabletterna , ätit godis och mumsat i massor . Men har kommit i gång igen då :)

Motionerar gör jag , varje kväll 4 km är det och sit ups gör jag morgon och kväll :)

// Mist

MoonFairy
2008-07-18 16:13
0

hej!

Jag tycker det där med BMI är väldans KNASIGT(!!!)

De stämmer ju bara om Du är av normallängd å normal benstomme…

Min sambo är 185 cm å har grov benstomme, å enligt hans BMI har han FETMA(???) han väger ca 100 kg å går han ner lite mer - ser han ut å ha anorexia istället…

Jag å andra hand är gravt underviktig eftersom jag är 187 cm å väger 65 kg…men jag har tunn benstomme, så muskler kan jag bygga på men ej mera fett…

MoonFairy
2008-07-18 16:18
0

såg att på den räkne-sajten fick min sambo dock "BARA" övervikt, men ändå…

Har hört av flera dietister att MÅTTBANDET är bästa hjälpen när man bantar…då ser man att CM försvinner å att kroppen blir fastare när man bygger muskler istället…

Så ta fram måttbandet å mät på det sättet istället!!!

Börjar du motionera så bygger du upp dina muskler i hela kroppen… -Går du mycket bygger du ben å rumpa, magen försvinner gradvis men oftast sist…(fettreserven för oss kvinnor)

Du får bättre hållning å ser smalare ut bara på det sättet!

Lycka Till

Mist
2008-07-31 02:35
0

Åhh , jag ska promenera i massor nu då :)
Tack för tipset :)