Jag åt
Ny lektråd, man skriver helt enkelt vad som fanns på talriken måltiden innan man gick in på denna sidan.

omelett 
sushi
kalvfärsbiffar + avocado

Varm fullkornmacka

Pizza, hem gjord med mycket grönsaker och fyllning lite botten och ost. Gott sa familjen
och det tyckte jag med 
Lasagne ;)

Gulaschsoppa - gudars skymning så gott!
//Zac

En potatis, en ABBA laxbiff och en tomat.

Kyckling och grönsakssoppa med en klick gräddfil…slurp

Tacos, som nästan alltid på fredag kväll.
#8 Låter väldigt lite, tänk på ämnesomsättningen så du inte sätter kroppen på sparlåga.

Pizza igen med rester från tacos köttfärsen, det var familjen som önskade en repris 

#10 . fast det är rätt svårt att få i sig nått när man ej är hungrig .__.
Senast nu blev det klyftpotatis och nån gryta med fläskfilé och mango chutney (?) sås :)

#12 mums lät gott, varför är du inte hungrig?

Det var supergott :)
Jao, jag brukar i det stora hela inte vara hungrig speciellt ofta. Fast jag är tillräckligt smart så att jag oftast äter 5 gånger per dag endå, och alltid frukost. Men jag tycker bättre om mackor och fil med musli (dvs frukost typ) än riktig mat. .__.'

#14 du är tvärtemot mot mig, jag gillar mat men inte frukost och mackor
tillsamams är vi ju jättenyttiga 

#15 haha ja , man ska ta lite av det bästa och blanda (; Nej men jag tror det har med att göra att när jag käkar frukost får jag bestämma precis vad jag vill äta. När föräldrarna mina handlar brukar jag alltid köpa mina favoritflingor och rågmackor . . Dock till middag och lunch är det oftast mina föräldrar som lagar maten och jag är i huvudtaget inte speciellt förtjust i kött (vilket de är).
Så jag hyllar frukostens valfriheter och ser fram emot att flytta hemifrån helt enkelt :D

Joooo, eget ansvar för kosten kan nog lyfta en del om inte föräldrarna är aktiva. se bara upp så du inte får i dig för lite protein.
Efter som du är medveten om din kost kommer det nog inte bli några problem för dig att äta nyttigt i framtiden och fråga på. Sen är jag nyfiken på alla vegetariska tips som alla här har.

Nej jag tror det ska gå bra :) Jag är väldigt medveten om vad jag stoppar i mig och jag ser fram emot att kunna välja mer själv vad jag vill ha (oftast sallad och vegetariskt). :)

mmmmmm, bara du inte missar proteinerna så är det ju jättebra jag äter vegetariskt 1-2 gånger i veckan och gud vad gott det är.

Panengcurry med tofu, broccoli, salladslök, vitkål och blomkål. Och cocosmjölk såklart :) Serverat med fullkornsbasmati.

Urgröpta tomathalvor, fyllda med en liten klick smör och en blandning av finkrossade tomater med basilika och lök, lite tamari och mycket finriven parmesan.
In i ugnen 15 minuter: mums!

Fisk(lax och torsk), potatis och maj och bladspenat 
Vitkålsgryta med köttfärs + lingonsylt
Fruktsallad.. mellis! ;)

Mellanmålet idag blev fil, hemmalagad sylt i, havrekuddar och valnötskärnor :D
wokad kycklingfilé och wokgrönsaker m curry

Quorn, ris och EU-kål

Vindruvor
ett äpple
Helena

Fisksoppa med bröd.

Makaroner + tomatsås och en hårdbrömacka med smör och ost.

en egenhändigt ihopexperimenterad rödbetssoppa.
(har aldrig använt mig av råa rödbetor tidigare, och hade endast ett grumligt minne av en rödbetsoppa från barndomen att gå efter.)
Köket såg efteråt ut som en interiör från en B-skräckis.

Grillade grönsaker med lite smulad fetaost och salamibitar. Och lite olivolja och peppar.

Fisk, igen, stekt lax, tonfisk och torsk med pottis och råa morötter.

kålpudding med potais, sås och lingonsylt… mums va gott det va!

Rostade och saltade ekologiska solrosfrön :]

Korv med bröd 

En halv grillad kyckling!

Fläskstek och potatis med broccoli och lök

En fläskfilébit. Stekta morötter, potatis och paprika samt den mest goda salladen jag ätit (ekolgisk gurka, tomater, körsbärstomater, fetaost, paprika, vindruvor, solrosfrön och avokado). :D
Hembakt dinkelbröd med egenodlad paprika och rättvisemärkt kaffe!
Kycklingfile + wokgrönsaker och smält smör.

Köttfärssås och spaghetti med en massa ketchup!

Potatis,fisk,citronsås och grönsaker.

havre och solrosfrön
Makrillfile + kokta ägg.

Kyckling, rösti rönsaker och lök ringar.
Pasta

#48 Pasta? Inget mer? Det är fredag idag
någon god sås måste du väll haft 
två kokta ägg
Köttbullar och makaroner, lite ketchup :P Nyttigt värre^^
Helena
Blandfärsbiffar + smörstekt svamp och lök. + en bit mörk choklad till efterrätt.

Köttgryta med svamp och potatis, morötter och ärtor. Till efterätt kladdkaka, tack svärmor det var gott 

Lax med potatisskivor samt sallad. Mums :)

Fetasallad, mer eller mindre klassisk variant men utan oliver. Gillar inte oliver…
Svart kaffe!
Omelett på två ägg/lite vatten/lite grädde/torkad dill, lökpulver. Räkor och majjonäs på den och sedan vika ihop.

Fiskpudding : Bestående av abborre, potatis, ågg, mjölk och dill

En kexchoklade…

Lasagne

Två kronärtskockor med mjölkfritt margarin.

Pizza.

Plankstek och friterad camembert till efterätt 

#64 vilken härlig bild, jag hade en katt som älskade sparris. Själv åt jag vitfisk och lax på spenatbädd, massa grönsaker och ris till.

flygande jacob med ris och en skiva mörkt bröd. (till lunchen)

Kyckling, nudlar och EU-kål, extra gott då det var lagat av min dotter så jag kunde äta direkt efter träningen.

pytt i panna, ägg å grönsaker!

pannkakor

Grönsak och köttfärspaj, tillagad av min son.

Solrosfrön (;
Pasta i cremefraise-sås med squasch och kräftstjärtar
Helena

Frukosten blev: Bollnäsfil, hemkokad sylt samt cherios. Skäms för cherios eftersom de är sjukt sockriga men vi hade inget annat Dx
Lucnh: Indisk grönsaksgryta med lite naturell yoghurt, ett knäckebröd med jordnötssmör och vatten.

pinsamt att erkänna, men snabbrätt bestående av ost/-skinkschnitzel och rotfrukter typ.. snabbrätter är inte min grej annars >_<

Pannbiff och matvete och grönsaker (morot, bönor, blomkål)
Fläsk-bitar i god gräddig sås…
Bulgur…
Sallad
Knäckebröd med bregott
Mariana
Ikväll köttfärslimpa, champinjoner, broccoli, gräddsås. Är på jobbet nu och har en lugn stund för tillfället- när jag kommer hem blir det en omelettfrukost.

Ärtsoppa, det är torsdag i dag 
Ikväll blev det kyckling tillagad i lergryta. Den borde jag använda mer, det blir så saftigt och mört kött i den!
Kyckling med en näve krossade vitlöksklyftor, gul lök, lite vtn, smör och soja, salt, paprikapulver.

MCD 

Ett äpple, solrosfrön och nötter :)
Cili con carne med morötter..

Lövbiff, massa grönsaker och lite klyftpotatis

En halvgrov macka som jag hede en ostskiva på och la in i smörgåsgrillen (dubbelvikt).

Nuggets med kroketter.

Komiskt, samma som Harrygirl.

oj oj.
Kladdkaka med hasselnötter :> not good.

en halv hamburgare
Fiskgratäng.
Köttfärslimpa,oliver, fetaost och bacon i.

Fisk, hemlagat potatismos och massa grönsaker på spenatbädd 
Makaroner och tomatsås ;P

Samma som i går, men la till räkor och orkade inte potatisen 
Fiskgratäng med tomat sallad, lättöl

Egen pressad hamburgare, med potatismos, blomkål, morötter och broccoli.

Ett äpple :D
Sitter just nu på jobbet och äter kokta ägg med lite salt på…Enkelt & gott:)
Frukost: kokta ägg med lite smör.

Lasagne och paprika
potälett
Edit: Kom på att det inte var helt sant, jag har ätit en muffins sen dess också ^^'
Kvällsmat innan jag for till jobbet igår kväll blev makrill i tomatsås och till det "klet"- dvs majonnäs, creme fraiche, dill, lite citronjuice, salt, en msk kaviar och så hackade ägg i det.

Middagen bestod av egenfiskad ugnstekt lax .På laxen var ett täcke av, lök.svamp,tomater,persilja och riven ost . Smakade mycket gott
NYSS Åt jag 4 stekta hamburgare . Innan det 4 kexchoklad vi 22.00 . Kvällsmat Tortellini med Carbonara sauce 2 glas rött. Middag Isterband med potatis mos 2 storra stark. Havre bollar med mysli och stekt Bacon till frukost och stekt ägg..
THATS MY DAY
Min frukost idag: 2 ägg, liten bit gräddost, kaffe med grädde.
min FRUNCH VART 4 OLIVER 2 ST DADLAR 3 ÄGG FAST BARA VITAN. 4 GLAS VATTEN,.
_EFTERMIDDAGS FIKA : FARFARS DAG IDAG JU. SÅ DET SLANK NED ETT GÄNG BAKELSER JAG FICK AV MINA BARNABARN PÅ SÄNGEN.
De är så rara kommer varje fars dag bor bara ett kastspö ifrån,,,
Men man blir alltid lika förvånad när de kommer…..
PS orka ej äta upp alla på sängen så jag spara 2 st fick 4 st bakelser från stadas conditoria.
Men de vet uppvaktar de farfar så vet DE små liven de får mycket julklappar….Plus de tycker om sin farfar för han är alltid så rolig på jul afton se tråden Alko på jul på julen iFokus._
Så nu blir det en runda i skogen bland snögloppar och harar hoppas jag se….

hemma pizza

#106, vilken lite sötnos

Egen paj, mycket grönsaker och tacoköttfärs
Rester av gårdagens Fläskfile blev det till lunch.

Pannbiff, morötter och fullkornsmakaroner

en matsked linser samt en potatisbulle med lingonsylt (:
Dagens lunch: Kyckling med kokosmjölk, curry och gröna grönsaker.

Kycklingspett med jasminris, sallad och en god sås som smakade lite jordnöt.
Är huungrig nu! Har inte hunnit äta sedan kl 13, och då blev det bara omelett på tre ägg+vatten med lite skinka i- för det mesta var slut i kylen. Men ikväll blir det blomkålsgratäng med ädelost+grädde och så någon form av protein (kanske) till det. Får se hur jag hinner med.
Håller på att förbereda en middag till imorgon, då vi får gäster hem. Det blir räkröra med avocado till förrätt. Tjälknöl, potatisgratäng (samt blomkålsgratäng för de av oss som inte äter potatis) till huvudrätt. Och till efterrätt saffransinkokta päron med vaniljglass, knäcksås och vispgrädde…
Jag håller mig till vispgrädde+ ett halvt päron.

Massa grönsaker med stekt kycklingfärs och tortillasbröd. just nu så har jag lite godis som fredags mys, lite syndigt.

Auberginegratäng med köttfärssås och "bechamelsås" på trattkantarell, grädde/CF och ost. Familjen slogs om formen så det blev tyvärr inget kvar till lunchlådan imorgon, snyft,

Ett nybkat bröd som jag gjorde av keso,ägg,kokos o lite bakpulver med smör ooh ost..Mums!!

Två hårdkokta ägg mosade med smör, lite svarta vinbär med ovispad vispgrädde.
kyckling med gräddsås och lite broccoli
2 kokta ägg med smör och en mugg kaffe med grädde till frukost.

Nästan samma frukost som Mervi här. Men kokosfett i kaffet i stället för grädde.

Lax & spenat *mums*
Kålpudding lagat på LCHF vis, med hemkokta lingon.
Köttet bl med ägg, vispgrädde.salt o peppar.
Lingon sötade med lite sötningsmedel.
tre mackor: en med kyckling&curry-röra och två med köttfärsbiffar och senap
Omelett med kycklinglårfile bitar i och basilika.
Gräddstuvad kycklinglever.
Tjocka spjäll stekta i påse.

Hmmm… ingen tallrik här inte…..
Öl med ostbågar, glass, daim o gott!
Attans, det är ju julledigt!

Rostasfilé med gräddsås och grillad tomat med parmesan, vitt vin. Allt ekologiskt förstås.
Min vanliga ägg-frukost.

Proteindrink som alltid till frukost och sen kommer det att bli en kopp kaffe
Kyckling-nuggets

Tackos…….vi skojade om att göra kattos, men hon ligger fortfarande sött i sin korg 

Jag åt linjal, blev mätt!
Renskavsgryta med pepparrotsfil.

köttgryta och potatisgratäng
Glass. ^^

Blåbärspaj med vaniljsås :)

Fläskfilé med svampstuvning och klyftpotatis. Huuuuur gott som helst :D

jah har inte ätit nått i dag.. det ända jag åt var 2 morotsmakor till frukost kl 12:00=) funderar på att kanske äta en till nu

vilken rolig tråd! :D får jag dra upp den igen?
jag åt en banan, den kanske inte räknas? innan dess till middan så åt jag potatis, tomater, veggobiff med kikärter i och brunsås ^^
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Blomkål, lövbiff och potatis med två sorters såser,
Ugnsstekt kyckling med isbergssallad, röd lök, paprika, gurka och tomat. Bubbelvatten till det. Gott! :-)

korstroganoff

Mellanmål med lite kessella och hallon

ett ägg kokt med en liten klick dillkaviare på..två buketter blomkål…

polarbröd med smör och marmelad mmmums =)

Kladdkaka
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Kontinental frukost…. :-) (Rostat bröd, stekt ägg, bacon, vita bönor, grönsaker…

Rabarberyoghurt, rostat balansbröd med LoL och hamburgerkött
_**/Mvh Anne

hemma fixad piroger, mums 
En avokadohalva med räkor :)
popcorn

krabbklor

1 mayan mystica-glass och 1 guldnougat… *harkel*
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Kokta grönsaker (knippgrönsaker som är sååå fina i affären nu) med färsk tofu och pepparrotssås på sojagrädde och färsk pepparrot!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Kaffe, kaffe och ett glas isvatten. Mums.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

pytt i panna med stekt ägg….
inte så jätte gott men men =)
Oh, det låter underbart. Kanske ska ha det i helgen. Tack för tipset.
Jag åt 2 riskakor och drack kaffe
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Couscous, 1 kycklingfilé, currysås, 1 glas mjölk
_**/Mvh Anne
Pasta och köttfärssås
Helena