Kost iFokus

Kost

Etikettkostvidsärskildabehov
Läst 1534 ggr
[Norrbysa]
0

Hur börjar man?

Jag önskar jag hade mer motivation att börja äta nyttigare och OFTARE… Jag är så lat när det gäller mat!

• Jag lagar storkok av något ganska okej på söndagar och så äter jag det till lunch hela veckan.
  • Till frukost blir det kaffe, mellanfil och eco-musli.
  • Lunch, låda från söndagen
  • Mellanmål, en frukt
  • Middag, oftast inget eller nån macka, en bulle, lite choklad, en kopp té eller något sånt… (Alltså INTE alltihopa utan en av altenativen!)

Jag önskar att jag fann motivation att förbättra. Jag förstår bara inte hur jag ska hinna/orka/har råd med att äta bättre?

Jag jobbar till 17 varje dag och är så trött när jag kommer hem. Sen hjälper det ju inte att man har en lägenhet att se över och rapporter att skriva.. Och när man lagar mat blir det disk.. blä!

Jag går ner i vikt och är trött och lider av huvudvärk… Men trots det äter jag inte bättre.. Jag förstår att jag skulle bli mycket piggare om jag åt bättre, men hur sätter man igång?

(Och så är mat så himla dyrt oxå.)

Har ni några tips för att få in regelbundna och sunda matvanor i en vardag som min???

Jag är 25 år och precis börjat jobba på kontor efter 4 år på högskolan med ännu taskigare matvanor bakom mig! Brukade inte äta alls under perioder pga. matlagning var jobbigt och att mat som gick att äta direkt var dyrt. Knasigt.. jag vet…

Icecold Angel
0

1 Ät saker som du tycker är gott. Egentligen är det inte så viktigt att det är nyttigt, men om det skulle "råka" vara det så… ja, det blir du ett +++++++

2 Flytta hem igen/ skaffa pojkvän/man så att någon klagar på att du inte äter X'D

/havlt seriöst halvt inte. har aldrig behövt tänka på sånt, men jag försöker ge de råd jag kan ge. utan att blanda in bananer)

Tatsja
0

Du får nog dricka mer vatten om dagen också. Ät ordentlig frukost. Gärna en smörgås på morgonen också. Lunch, Ta en frukt till efterrätt. Middag något lätt, Många äter faktiskt gröt eller välling. Absolut inget innan läggdags. Sen vatten, vatten, vatten.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?