alkoholfritt?
Som alla vet så hade vi kräftskiva i går. Jag hade köpt alkoholfri cider, lättöl, och mineralvatten som alkoholfria alternativ. Som komplement till sedavaligt vittvin, starköl och nubbe.
Jag konstaterade att jag var den ända som även drack av det alkoholfria också han som skulle köra hem på kvällen. Är jag konstig som inte kan släcka törsten med alkohol?
Vad brukar ni ha som alkoholfritt alternativ?
På senaste kräftskivan fanns det alkoholfri smultroncider för oss som inte var myndiga =)
Även de som skulle köra hem samt min mamma höll sig till det alkolholfria, resten drack ganska så friskt.. =/

Det är synd att det måste bli så, antingen eller liksom. Jag dricker alkohol och tycker det är gott men jag gillar inte att tappa kontrollen.
Därför gillar jag inte att komma på vuxenfester utan alkoholfritt alternativ.
#2 håller med om att det ska finnas alkoholfritt för de som inte vill dricka annat. Jag dricker inte alkohol på grund av mediciner. Sen undrar jag om han som drack verkligen fick köra hem.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

#3 han drack bara alkohol fritt, det hade jag koll på
dom andra tog taxi hem.
# 4 Förlåt.
Läste fel. Fick uppfattningen att det bara var du som drack alkoholfritt. Blir så ibland när man läser fel. Bra att du har koll på det. Fattar inte hur en del kan sätta sig bakom ratten med alkohol i kroppen.
Kramiz
Väl mött, Tatsja
tycker inte att du är konstig . jag tål inte alkohol och har märkt att man uppfattas som konstig om man inte dricker. tycker att folk offta dricker onödigt mycket .
~ mayolica ~

Har jag middagsbjudning så erbjuds här endast alkoholfritt eller på sin höjd som starkast folköl
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Om jag har någon bjudning så finns alltid alkoholfritt och jag är väldigt noga med att den som druckit, inte får köra själv. Men jag har inte haft fest på 4 år. När jag fyllde jämna år.
Väl mött, Tatsja

Vi har också alltid alkoholfria alternativ att bjuda på. Det är ju självklart! Själv släcker jag törsten med vatten som är min favoritdryck alla kategorier. Men jag festar gärna loss på några öl med emellanåt 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#9 Tyvärr har jag varit på en del bjudningar där alkoholfritt inte funnits som alternativ. När man frågar, så kan man få till svar. Är du nykter alkoholist? Vissa förstår inte att jag kanske inte vill eller kan dricka. Mina mediciner går inte ihop med alkohol. Sen kanske jag ska köra bil.
Att ha drycker utan alkohol på en bjudning, borde vara ett bra val. Då kan man välja själv.
Väl mött, Tatsja

Jodå det har jag med :) Men jag gör inte så själv.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Men i dagens upplysta samhälle tycker man att alkoholfritt alltid ska vara ett alternativ utan dumma kommentarer
Väl mött, Tatsja

Jag tycker att man alltid ska tänka på att ha alkoholfritt alternativ.
Förr fick man alltid vatten om man beställde in vin på restaurang, idag så får man be om vatten också.
#13 Så sant så. Men det är tur att det finns de som tänker på dem som inte vill ha alkohol.
Väl mött, Tatsja
Vatten.
Finns annat än vanligt vatten. Men man ska nog tänka på att även cider innehåller lite alkohol. Bättre med läsk eller saft.
Väl mött, Tatsja
Jag brukar ha cider (fast vanligtvis med en låg alkohol-procent ändå), ginger ale, läsk eller vanligt vatten. Om det är jag som har bjudningen så har jag ingen alkoholhaltig dryck, då jag själv anser att det är fel att dricka alkohol (men visst får andra göra det om de vill, men jag tänker inte uppmuntra det)
Det jag tycker är lite tråkigt med alkoholfria alternativ är att de flesta är väldigt söta eller i fallet med vatten, rätt tråkigt då jag inte gillar mineralvatten. Alkoholfri öl och vin ger jag inte mycket för heller.
Jag tycker att det är lite jobbigt när man kommer till någon annans bjudning och ska krångla till det då man frångår normen och ska ha alkoholfritt och inte dricker mineralvatten som "alla andra" vuxna. Men det finns ju alltid kranvatten om jag inte vill krångla för mycket.