Kost iFokus

Kost

Etiketttankartipsochid-er
Läst 2031 ggr
murkla
0

anna skippers metod som GI??

Har en fundering, är Anna Skippers metod som  GI medtoden eller?

Har något använt hennes recept o lyckats gått ner i viklt!???

Ha de bra!Skrattande

Lorita
0

Jag tror man kan få en hel del bra tips från programet, lite får man nog ta med en nypa salt också (inte bokstavligen för salt ska man undvika i maten)

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

murkla
0

Så är de med allt! :)

Tatsja
0

Kan inte med denna människa. Gäller även hon som har det i england.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

murkla
0

Ok! Men är de som GI metoden unge fär eller vad är skillnaden??

Lorita
0

Både ja och nej, hon rekommenderar ju mat som går långsamt genom kroppen. Men sen alla alger, små oljesnabbsar är inte riktig GI. Men alla är överens om att man ska välja bort snabba kolhydrater om man vill vara mätt länge och då är risken för överätning mindre.

murkla
0

Tack för svaret! :)

mikaelj
0

… bättre att inte äta mat med någon GI-påverkan alls!

[Anega]
0

Jag provade att äta hennes mat under tre veckor bara för att testa. Det var väldigt god mat men jag var hungrig nästan hela tiden och var tvungen att fetta till den med rätt mycket smör. Så om man håller sig till hennes menyer svälter man sig nog ner i vikt, frågan är hur hållbart det är.

fruktgumman
0

Såklart att man är hungrig på hennes metod. För ett par veckor sen sa hon ju till någon att den bara fick äta frukt fram till lunch. Kolhydrater triggar ju sötsuget. Ät ägg, smör, grädde fisk, fött istället Skippa potatisen pastan riset o brödet

[Anega]
0

#9 Sötsug kände jag inte av, bara hunger.

Lorita
0

Jag känner inte heller något sötsug av att äta frukt utan skulle utan problem kunna äta frukt. Däremot så blir jag hungrig av att inte få i mig alla sorters mat och av att mixtra och ändra på min kost fram och till baka.

Därför tror jag man ska se program som skipper som ren underhållning och sen kan man plocka ut sådant man tycker passar en själv och ens egna liv.

eMKbalans
0

Anna Skipper är inget annat än programledare och ändrar metoder efter vem eller vilka som sponsrar programmet för veckan.

Visst har hon en del ljusa stunder hon också men inget är konsekvent eller förklarat.