Kost iFokus

Kost

Etikettfikarummet
Läst 2301 ggr
linhof
2009-01-09 19:03
0

E ny här...

hejsan Glad

är helt ny här inne på kost och hoppas att få möta likasinnade människor som gillar matGlad

Jag är en "tjej" på 35 bast som är lååång närmare bestämt 190 cm, väger som en flugskit…. senaste vägningen (idag) var med kläder på… och det var sorgligt…fruktansvärt… * viskar fram* 57,7 kg!!!

Kan tillägga att jag INTE lider av en ätstörning… eller JO det gör jag om man kan räkna fixering av mat dit… (vilket man gör) Hela mitt liv går ut på mat…äta mat… god mat… underbar matSkrattande Jag fullkomligt älskar mat!!!

Jag äter mellan 5-8 ggr per dag, beror på om jag jobbar eller inte, fler ggr när jag jobbar…. Enda lightprodukten som är välkommen i mitt hem är lätta….och enda anledningen till det är att det är det enda "smör" jag tycker smakar bra…. Glad

Men jag går inte upp i vikt!Förvånad en anledning är väl att jag har adhd… är hyperaktiv när jag är still med…. min ämnesomsättning är det inget fel på…snarare perfekt enligt alla prover…. men det hjälps inte. Jag vill gå upp i vikt! Helst 20 kg… fast det är väl mycket att begära…

Jeje..det ger sej. Lite om mej bara

KRAM ALLA viktkämpar

Lorita
2009-01-09 23:26
0

Välkommen.

Du beskriver ett problem som många har, att väga för lite är ett tyst problem Jag har aldrig läst en löpsedel med "så här går du upp 10 kg på en månad", men ner 10 kg det står det ofta.

Något för ständigt bantarna att tänka på, jag hoppas också på att många med samma problem som du vill skriva och dela med er med vandra.

Jag är helt övertygad om att det är jobbigare att väga 20 kg mindre än man vill än 20 kg mer än man vill.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Tatsja
2009-01-10 09:28
0

Har samma problem med min son. 185 och väger mellan 55 - 58 ibland till och med 52. Han äter mycket skräpmat men går inte upp i vikt. Jag lagar mat med grädde och inga lightprodukter. Vitt bröd, älskar han. Inte går han upp inte.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Lorita
2009-01-10 10:44
0

#2 du får lura hit din son så kan det bli fler infallvinklar om att föröka gå upp i vikt Flört

Jag hade nog försökt öka proteinmängden inte grädden, proteiner det är något alla behöver och det bygger muskler vilket är nyttigare än att föröka få fett på kroppen. Tyvärr kan man vara smal och ändå ha förfettade blodkärl, därför är inte skräpmat det man ska bygga en kropp av.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Tatsja
2009-01-10 11:08
0

Han är Medarbetare på fotboll, men just nu har han hårddiskras.

Väl mött, Tatsja

linhof
2009-01-10 14:35
0

Hej Skrattande

#1 0ch 3 jaaa, jag kan faktiskt påstå att jag känner mej diskriminerad i media…. Har jag tur så  kommer det en liten artikel i ena hörnet 1 gång per kvartal….

Jag har en väninna som väger sisådär 45 kilo för mycket…. Hon säger att hon hellre är tjock än som mej för smal…. för hon kan göra något åt det som att lägga upp en bra kost, motionera och tänka på vad hon stoppar i sej…. jag å andra sidan får kämpa hela tiden för att hålla min fjuttiga vikt…. glömmer jag ett mål märks det på stört…

# 2 och 4 Jag äter oxå en del skräpmat… fast försöker klämma in det ihop med min vanliga kost. Jag och en annan vän till mej med samma problem har skaffat gainer…. och det funkar!!! Hade ju funkat bättre på mej om jag hade kommit ihåg att dricka det men på henne funkar det Glad Det kanske skulle vara något för din son? man ska i9nte byta ut nåt mål mot detta utan klämma in det mellan målen (blir konstant mätt).

Jag äter ungefär som LCHF principen…. i alla fall när det gäller fett konsumtionen Flört sen är det mycket ris/pasta/potatis till…. mellan ljust bröd då vitt bröd innehåller för mycket socker "tomma kalorier"…plus att magen behöver nåt att jobba med mer än "deg"… Hade det inte vart för min IBS så hade jag ätit mer fullkorn o grovt bröd men det funkar inte….sen e det ju viktigt att dricka ordentligt…o det är jag nog dålig på…

linhof
2009-01-10 14:38
0

glömde ju en sak…… Mina värden har jag kollat… och de var perfekta Skrattande o det trodde jag inte med tanke på vad jag äter…

Tatsja
2009-01-11 09:32
0

Ingen ide att få min son att äta efter någon diet heller. Kvacksalveri kallar han det. Läkare tror han inte på. Envis som mor sin är han. Men kaffe dricker han och jag. Det går ungefär ett halvt kilo på 2-3 dagar. Då är det bara vi 2. Men jag försöker smyga in lite godsaker i maten åt honom. När han inte märker detFörvånad

Väl mött, Tatsja

linhof
2009-01-11 18:12
0

#7 Skrattande jag e tokig i kaffe med… men försöker att inte dricka det den första halvtimmen efter jag ätit då koffein försämrar upptagningen av näringsämnena… Envishet e bra… tror nog jag e lika envis som en åsna

kram Linda

Tatsja
2009-01-11 23:59
0

#8 Börjar dagen med att sätta på perkulatorn och medan jag går på huset och tar dagens första utomhus, så hinner den bli klar. Sen är det minst 2 stora muggar innan jag tar ut Tatsja. Vi sätter på mellan 3- 4 perkulatorer om dagen.

Väl mött, Tatsja

linhof
2009-01-12 15:17
0

#9 som jag då… fast jag lägger till de där giftiga pinnarna som inte e så nyttiga Flört och typ…4-7 baljor under dan…jobbar jag så blir det typ 3 kannor till och mat…mat…mat