fiberpiller som sväller?
Ja ni et, sånna piller som ska bli 200ggr sin egen storlek. Någon med erfarenhet?
Köpte idag och tänke prov, vill gå ner ett kilo eller två till usa resan om 14 dagar. Slutade äta godis.. gick som det gick, ni vet.. hehe.. men har smugit ner 3 cm i midjemått :) (har ingen våg)
Så jag är inte jätteseriös, men tänkte att de kunde ersätta kvälsgottiset.. jag sitter uppe till 4-5 på morronen (jobbar mestadels natt) och brukar bli småhungrig framåt småtimmarna. Då kunde jag ju ta ett par piller istället för att smyga ner och ta glass, mackor, kakor, brödbitar eller vad jag nu hittar.
Ätter kvällsmat (husmanskost, hemlagad med normalt fett) vid 20 tiden, frukost när jag vaknar och ibland mackor till lunch om jag jobbar.
Vet att matvanorna inte är de bästa, speciellt brukar folk fnysa åt jobbemackorna, men de håller mig mätt många timmar :P Försöker äta frukt men det går som det går. I perioder. När jag flyttar hemifrån ska jag passa på att bara köpa nyttig, lättlagad mat och grönt, intalar jag mig.
Men pillrena.. hur skadliga är dom? Alla pratar ju om att vi behöver fler fibrer :P
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.

Risken är att du tänjer ut magen och då vill få mer mat/godis att stoppa i den när du väl äter.
Det bästa är om du vågar äta dig mätt på riktig mat, då är godis och bullar inte lika lockande.
Om du köper färdig kyckling till sallad (finns i frysdisken) sen finns det färdiga påsar sallad (dyra men det är piller/pulver också) om du inte vill skära själv, så gör du en matig sallad att ha med dig som nattamat. Ta ordentligt med kyckling protein mättar väldigt bra
våga sen äta mycket av salladen så du blir mätt. En liten förändring som nog kan göra en del runt midjan.
Vad är det för några piller?
Med vänliga hälsningar
Chess

Jag har provat fiber tabletter. Man ska äta dem ca 15-20 min före måltid. De sväller i magsäcken och då ska man inte få i sig lika stor mängd mat som man brukar. De fungerade bra. Gäller bara att komma ihåg att ta dem i tid….
Och dricka ett stort glas vatten till så tabletterna kan svälla ordentligt!
#1 man tänjer väl inte ut magen? De sväller ju inte upp så man blir övermätt, bara så att man äter mindre..
Vi görkycklingsallad ibland (med nygrillad kyckling, kokt ägg, frukt och grönt ;) och det brukar räcka några dar. Då äter jag sånt. Problemet är att jag inte orkar göra mat, inte att jag är rädd för att äta den :P Troligtvis kommer det lösas när jag flyttar hemifrån; då har jag ingen pappa som agar maten, och jag behöver inte vara rädd att väcka någon när jag blir hungrig och får inspiratiomn kl 2 på natten. Plus att jag själv sköter alla inköp; blir tex inte bjuden på snickersglass oväntat som idag, eller semlor.. och köper jag frukt och grönt har jag inte råd att låta det bli gammalt :P
Och jag gillar grönsaker.. jag äter det bara väldigt sällan.. :/ Något jag också hoppas blir bättre om jag bor själv.. här hemma slutar det med att efter ett tag ligger de och blir gamla i kylen och så köps inte fler på ett tag.
Ett problem är att till sallder måste jag ha ressing, och gärna mycket.. kan ju köpa en lätt dressing till kycklingsalladen, men till min tonfisk sallad (äter jag till frukost när vi har gurka, tomat och tonfisk hemma) vill jag ha citronpeppar och majonäs.. jättenyttigt :P Hade jag levt fettsnålt i övrigt hade det väl varit ok, meeen..

#4 det är just det att du blir övermätt, då har du fyllt magen lite mer än du får plats med, det är som om man blåser upp en ballong den blir lite större än innan (oupplåst)
#5 men man blir ju inte övermätt. Tar jag de en timme innan jag ska äta så är jag inte mätt när jag börjar äta, men jag äter mindre mat/kakor/whatever innan jag blir mätt…
Tror inte jag ska använda de här pillerna just nu ändå. Känner att magen inte är helt ok, börjar få magsår igen och pillerna gör det värre. Får skippa kaffet också det brukar jag inte ha problem med annars. Så just nu ska jag nog inte ändra om i kosten alls, får vänta tills allting lugnat ner sig först. :P

Fiberpiller? Jag förstår inte alls vitsen med det, när man kan äta knäckebröd. Skorpor av olika slag kanske går bra också. Man kan knapra på olika grönsaker och rotfrukter också, när hungern sätter in på småtimmarna. Ladda upp med kålrot, morötter, vitkål, blomkål, paprika, selleri etc i kylen.
Har inte läst alla dina svar, men jag tycker nötter är bra och gott när man är sugen. Hasselnöt, mandel, valnöt eller nåt.