Kost iFokus

Kost

Etikettkostvidsärskildabehov
Läst 1455 ggr
Jennie-S
0

Recept, råd och tips önskas

Jag har kämpat med vikten i flera år, gått på olika diet drycker vilket har funkat kanon fint ända tills man försöker att börja äta lite smått igen, kändes som att jag bara hann titta på mat så gick jag upp minst lika mkt.. idag är man klokare och vet att det inte är någon bra och oftast ingen hållbar snabb metod..
har även kört GI tillsammans med familjen, alla gick ner hur mkt som helst medans min vikt inte rubbade sig över huvudtaget..
lyckades tillslut gå ner närmare 20kg men sen ett halvår tillbaka så har jag stått stilla och vippat upp och ner på ett kilo hit och dit.. 
Jag känner att jag fortfarande har 7-10kg kvar att gå ner ungefär..
Nu är jag 162 lång och väger 62-63kg..
Tidigare har det varit promenader och lite hemma övningar som jag har kört med men har nu precis börjat gå på gymet för att förhoppningsvis bli fastare och få en finare kropp som jag kan känna mig nöjd med.. samt så hoppas jag på att förbränningen ska sätta fart..

Jag skulle behöva lite tips och råd vad som skulle kunna vara bra och nyttigt att äta och gärna om någon har tips på nyttiga men gärna snabba recept..

Förr tyckte jag om att laga mat, men då bodde jag inte själv heller.. men nu när man bor själv och äter själv mm så är det bara såå tråkigt vilket har slutat med mat som är mindre nyttigt då jag inte kan så många recept som är enkla och nyttiga..
tyvärr så är jag dålig på att äta vid fast tider och flera ggr om dagen, utan det blir oftast att jag äter en gång om dagen. Men jobbar på det och försöker ändra även på det..

Så tar mer än gärna emot så mkt tips och råd som möjligt! Har ni nå bra och goda recept så är det välkommet! Glad För nu sjutton gubbar ska det bli ändring på mina matvanor *S*

Lill-Kisse
0

Nåt som det verkligen finns gott om är kokböcker. Min bästa är "Vår kokbok". Det är en riktig tjockis, som innehåller recept på allt man rimligen kan komma på att laga i fråga om basrätter plus mycket annat. Sedan finns det specialare som kokböcker med enbart kycklingrätter eller bara grönsaker eller en som bara innehåller recept på rätter som lagas på max 30-45 minuter. Sådana kan man passa på att köpa på bokrean.

Även om man inte alltid följer dessa kokböcker, så är en sådan uppsättning bra att bläddra i för att hämta inspiration. Det är ju alltid bättre och roligare att laga mat av fina råvaror än att ta till något halvfabrikat från frysdisken.

Visst är det dags för bokrea snart?

Jennie-S
0

Det har du rätt i! Tror jag ska sätta mig och leta kokböcker på nätet som kan intressera mig att inhandla.. så tack för tipset! Glad

Lill-Kisse
0

Härom dagen fick jag syn på en intressant detalj på denna sida: http://se.msn.com/

Där finns recept på bra snabblagad mat, flera stycken i veckan.

Denna kommentar har tagits bort.