går inte ner!!
Hej önskar lite synpunkter på mitt dagsintag. Jag går inte ner och börjar ledsa lite :-(
frukost-ingen eller en kopp the med kokosfett.
mellis -ngn ostskiva
lunch -1 kotlett/karre med gräddsås eller korv (hög fetthalt) och broccolimos med xtra fett.
middag-lite köttfärs med grädde eller the med kokos fett.
Äter även reductil. 20 kg övervikt.Har pcos. På 5 v har jag gått ner 5 kg och många veckor har jag gått upp ett kg.
är oftast inte hungrig utan äter för att jag tycker inte jag kan va utan mat en hel dag.Första veckan gick jag ner 3 kg sen har jag gått ner och upp varannan vecka .
Tacksam för svar!

Jag skulle föreslå att du börjar med att äta frukost, det är dagens viktigaste mål. Det är frukosten, faktumet att det finns mat som starta dagens förbränning och säger till kroppen att det inte är svält utan det finns mat att tillgå, även i dag.
Du skulle ha mer glädje av att ställa frågan på kolhydrater i fokus, där äter dom mer likt det du äter.
Kost är mer avsett för oss som vill äter allt
även kolhydrater 
ok tack så mycket ändå.

Skojar du? Äter du grädde och kokosfett när du är överviktig?
Törs inte säga rakt ut vad jag tänker om det.
jo säg du!!!
sedan kan du ju ta å läsa på om LCHF så förstår du varför :-D

#4 jag har läst på om LCHF och förtår det inte, Jag tycker jag du äter för lite för att äta LCHF. Du äter för sällan, överhuvud taget svält leder bara till lägre ämnesomsätting och att gå utan mat i flera dagar och hoppa frukosten det är inte bra för viktien.

Jag har aldrig ätit frukost och jag är inte överviktig. I LCHF teorin äter man när man är hungrig, oavsett när det är. Men jag håller med om att det kanske är lite för lite mat totalt sett.
Vad är reductil?
Hatar cancer och älskar vårlökar.

reductil, ett bantingsmedel

Om du käkar LCHF så är det kanske en ide att sluta med medicinen? Tror att det kan kollidera.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
okej ,tack för era inlägg ,det är ungefär samma råd som jag fick i andra tråden. så jag ska sluta med reductil och försöka äta mer,frukost …jag e ingen frukost människa så det blir svårare,tycker jag står mig med teet till lunch men ska försöka få i mig lite brie iaf .
Har svårt å få ihop detta med att man bara ska äta när man är hungrig och bara tills man e mätt….men man kan äta för lite :-o
då ska man ju inte bara lyssna till kroppen iaf….