Kost iFokus

Kost

Etikettalternativmedicin
Läst 1757 ggr
knytt1
2009-02-22 11:23
0

hej!

Hej, jag har precis hittat denna sajt och alla roliga ämnen som finns här. Vet inte hur allt funkar än men jag lär mig nog snabbt.

Kost och hälsa är mina favvisämnen eftersom jag jobbar med det. Naturlig mat är det jag kämpar för, att vi ska inse hur mycket gifter och skräp som skadar våra kroppar.

Är mycket intresserad av detta som är på G just nu med naturliga fetter och lågkolhydratkost.

Själv äter jag så ren och naturlig mat som möjligt och blandar litegrann. Jag prioriterar annat framför att gå ner i vikt så jag behöver inte ta bort så mycket kolhydrater som andra gör.

Framför allt så tar jag bort sådant som är processat och äter inte spannmål. Potatis, rotfruker, frukt äter jag i små mängder, jag äter mest grönsaker och fisk eller kött till det.

Men framför allt REN mat. Jag lagar i princip allt från grunden. Det är bästa sättet, då får man den godaste maten och den nyttigaste maten.

Hoppas på att kunna ta del av er kunskap här, diskutera och ha trevligt.

Sehvrin
2009-02-22 17:00
0

Hej!

Om du specifikt vill prata om lågkolhydratkost så finns den största kunskapen om det inne på kolhydrater.ifokus. Men hoppas att du stannar här inne ändå Glad (man kan ju faktiskt vara med i båda sajterna Flört)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

knytt1
2009-02-22 18:27
0

#1  Njae, jag har inget behov av att specifikt tala om lågkolhydratkost. Jag skrev bara det för att jag blivit mer intresserad av det på senaste tid, efter att ha diskuterat med flera läkare och dietister osv…

Jag har gått med i Kolhydrater I Fokus också men är intresserad av kost och hälsa i stort, inte bara lågkolhydratkost alltså.

piri-piri
2009-02-22 19:48
0

Det kunde ha varit jag som skrev det du skrev, Jag lagar också allt från grunden och är noga med att maten inte innehåller en massa konstigheter, Köper ekologiskt i möjligast mån och äter inte spannmål, homogeniserad mjölk, socker mm.