Kost iFokus

Kost

Etikettkostvidsärskildabehov
Läst 4035 ggr
Solini
2009-03-07 19:40
0

Kinamat + LCHF

Hej!

Har en liten fråga. Har hållt LCHF diet i 6-7 veckor nu. Ganska strickt sådan.. Max 20g kolhydrater per dag. Vet inte om det ses som strikt, men känns så iaf hehe. Började med den för att jag har haft problem med magkatarr ända sedan jag hade vinterkräksjukan. Nu vet jag inte om det är pågrund av den jag har det. Men sen har jag haft det väldigt stressigt och så.

Jaja nog om det. Har också tappat vikt, vilket är en stor bonus. Startvikten var ungefär 92kg (jag är kille) och nu ligger och och surfar på 86 ungefär. Tänkte knallar ner till 70 kilo eftersom att det är nog en bra vikt för mig. Men idag fick jag den dumma idén att gå ner till kinaresturangen. Tänkte att det är väl inge fara om man bara beställer kött. Köpte iaf strimlad biff med lök. Och då fick jag det, men det var i en sås. Tänkte inte så mkt på det och jag undvek riset. Men nu jäklar har jag riktigt ont i magen. Vad innehåller egentligen sånt? och hur stor setback kan jag räkna med ifall det nu innehåller massa socker och sånt? tråkigt när man gör sånna här misstag. Men vad kan man göra :P

Hoppas någon har ett svar =)

MVH

/Tore

Medarbetare på Flugfiske.Ifokus

Solini
2009-03-07 19:47
0

Ahhh! tror mina tarmar kommer sprängas Rynkar på näsan

/Tore

piri-piri
2009-03-07 20:19
0

Kinamat innehåller ofta glutamat och socker

Solini
2009-03-07 21:15
0

Snacka om ångest då :( hållt det jättebra. Hoppas det inte stannar upp det hela för länge, och hoppas verkligen att jag slipper smärtan snart. fyf*n vad det gör ont nu. Varken samarin eller losec hjälper. Nästan sugen på att ta en nubbe whiskey för att dämpa tillfälligt , men det skulle jag ångra imorgon.

/Tore

Lorita
2009-03-08 09:10
0

Jag kan tipsa dig om att det finns en egen sajt för LCHF mmFlört

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Halvdansken
2009-03-09 10:46
0

MSG, förmodligen, dvs glutamat. Sen undrar jag om det inte är ganska mycket mjöl i kinamat också.

Hatar cancer och älskar vårlökar.