Inte godis i ett år
pappa ha lovat mig att om jag inte äter godis nästa år ska jag få en hund hur gör jag för att lyckas för jag viiiiiiiiiiiiiiiiiill ha en egen hund

Genom att inte äta godis…..?

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa : ) Pappa har en jakttax och om jag inte äter godis i ett år så ska jag få välja en egen hund : ) : )

Äter du mycket godis nu? Hund har ni ju tidigare i familjen så varför vill pappa att du ska sluta äta godis i ett helt år?
Får du egen hund så är det ju roligt…
..men ett helt år..
Jag skulle aldrig klara det..

Min barns kusiner fick 1000 kr om dom inte åt godis i ett år och lyckades hålla det, när det året gott förhandlade som sig till ett år till med samma avtal, så det blev nog 1000 kr extra i julklapps pengar i åt också för dom

Godis är bara skrutt. Din kloka pappa vill nog att du ska ta hand om din hälsa och kanske råda bot på ev stort godisätande? Men varför inte anta utmaningen? En liten vovve är ju belöningen!
Det är bara att ge sig den på det, och med tanke på målet ska det nog gå bra. Jag gjorde det ett år, det är kämpigt de första veckorna, men sen går det bra. Sötsuget försvinner. Ät frukt eller nån torkad frukt istället om det känns jobbigt.
Jag har tänkt detta år bara försöka äta mörk choklad när suget faller på.
Du fixar det!
Kram

Visst går det att stå emot om man verkligen anstränger sig, lycka till!
Mycket av suget är psykologiskt… Man vill ha just GODIS, men äter man frukt får man i sig mycket socker och kan tillfredställa sockersuget om man har ett sådant. Suget efter just godis är svårt att stå emot, men försök!
Godis består bara av socker, aromämnen, konsistensgivare och tillsatser. Äter du frukt får du i alla fall i dig lite vitaminer och bra olösliga fibrer!
Visst vore det bättre om du snaskade på grönsaker, men det är inte alls samma sak…
Tänk på hunden, hur bra det blir i flera år. Välj mellan hund å godis. Brukar vara lättare iallafall för mig då. :)
jag har haft "godislöfte" i ett år.. o fick lite pengar för det. kommer även ihåg att jag fick lite avsmak på godis o i dag blir det bara lite choklad nån gång i månaden. förr var det väldigt väldigt ofta!
men som sagt var, tänk att du får en aldeles egen hund! o godis, va e det i gemförelse? -ingentin!
du kan ju äta godis i 70 år till om du vill.. så ett år e inte mkt alls!
hoppas du klarar det o Välj en Flatcoated Retriever! :P

Jag skulle också vilja ha en hund för att jag inte äter godis i ett år.
Äter inte heller godis just nu det här året, men jag får inget för det, bara en bättre hälsa typ. Mamma äter inte heller godis i år och om vi klarar det kanske vi ska fara på utlansresa, för första gången(hoppas).
Har redan haft godisläfte för 2år sedan, då fick jag 1000kr.

Hm… Har en massa kompisar som haft sånt…
1. Efter en månad får de abstinens
2. sedan fuskar de
3. och allt spricker och de börjar vräka i sig ännu mer :/
Å andra sidan så vet jag folk som gjort samma sak för att de känner att de MÅR DÅRLIGT av att äta godis
Så som det är nu så skulle jag nog klara det… och jag helt enkelt inte hade haft chocklad hemma X'D Är inte så sockerberoende :P

Det blir mycket godis i skolan då andra äter, men så tänker jag på hunden och då är det inga problem längre, fast skolan började i dag så det är många dagar kvar.
Åt inte godis på tre år o gör det knappt nu heller :)
Var mitt eget val , ville bli nyttigare. lycka till ;)

Ja hur gick det?

Det finns hälsopreparat i hälsokostaffäret som hjälper till att ta bort sötsuget. Kanske värt att prova ? :)

Det blir nog jobbigt i början om du är van vid att äta godis ofta. Men efter ett tag försvinner suget. skulle du vilja ha något att tugga på under rasterna kan du alltid ta med frukt till skolan? eller kanske ta en morot på rasten?
Nu när du har en hund att se fram emot så blir det säkert lättare att hålla sig motiverad! Lycka till!
Ixion / Medarbetare på musik.ifokus.se
#18 Nu var det ju visserligen drygt ett år sedan tråden skapades
Kanske hon faktiskt har sin hund nu?

Mvh Stephanie 

#19 Ojj, tänkte inte på när inlägget var inlagt. Vore kul att höra hur de har gått :D
Jag åt ingen mat som innehöll vitt socker och vitt mjöl under 1 års tid och gick ner väldigt mycket i vikt.
När jag fick/får abstinens brukar jag försöka baka alternativa kakor där jag byter ut vitt socker mot ex honung och vitt mjöl mot fullkornsmjöl eller annat. Det stillar behovet.
Sedan finns ju socker även i frukt och grönt. Potatis är en mkt bra ersättning för socker. 
(oj, såg inte datumet på tråden förrän jag postat detta)
Fast det är bra tips för andra ändå 

Mvh Stephanie 

förhoppningsvis