Kost iFokus

Kost

Etikettkostvidsärskildabehov
Läst 1608 ggr
Breathplay
2009-03-04 21:25
0

Träna?

Om man joggar ca 4-5 ggr i veckan i 10-15 minuter och sedan gör ca 100 sit-ups och lite såna övningar. Och sedan går på gym ca 2 ggr/vecka och äter relativt nyttigt.

Räcker det för att man ska bli mer "vältränad" och kanske gå ner lite i vikt?

Isabella Ekelund

piri-piri
2009-03-05 23:45
0

Hur mkt rör du dig annars under dagen? Om man vill gå ner i vikt så ska man gå 12000 steg om dagen, 10 min löpning ger inte det.

Styrketräning 2-3 ggr/veckan är bra.

Vad menar du med relativt nyttigt?

Breathplay
2009-03-06 15:38
0

Jag rör mig ganska mycket. Rider, cyklar till och från skolan, och stallet.

Relativt nyttigt är väl att jag försöker undvika pasta, vitt bröd, godis och så. Men jag lever ju inte direkt på bara sallad ;b

Isabella Ekelund

piri-piri
2009-03-06 19:08
0

Eftersom du rör dig så mkt är det viktigt att du inte äter för lite för om du gör det kan kroppen tro att den svälter och då går man absolut inte ner i vikt. Att dra ner på kolhydrater är bra men då måste man se till att öka protein och fett delen.

Breathplay
2009-03-07 13:44
0

Ja, men jag försöker äta lite men fler gånger om dagen, så jag inte går hungrig under långa perioder..

Isabella Ekelund

IaMiaMaria
2009-03-12 17:55
0

För att bli vältränad så är det viktigt att man varierar och sakta trappar upp sin träning, om man år ut och år in gör exakt samma träning så blir inte kroppen mer tränad.

Toppen om du är ute och joggar och varierar sträckans längd och hastigheten, gärna också underlaget.

Glöm inte vilo dagar då kroppen bygger upp musklerna igen.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Zabbio
2009-04-02 01:23
0

Vältranad har jag ingen aning om :P

Men om du inte går upp i vikt i dagsläget räcker det att du lägger till lite rörelse utan att öka på kosten för att gå ner i vikt. Ju mer rörelse ju mer viktminskning. (eller kanske inte vikt, men överskottsfett.. man kan ju gå up i vikt och ändå bli smalare om man tränar)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.