Kost iFokus

Kost

Etikettalternativmedicin
Läst 1643 ggr
Mitralis
0

Glas i kyckling

Det står om glas i kyckling överallt. Är det instoppat i fileerna eller ligger det löst i påsen?

Lorita
0

Vet inte men på bilderna ser det ut som stora bitar som är instoppat i filén……………….jag tycker hur som att hela historien är trist, man vill ju kunna lita på sin mat.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

andreas0
0

Det verkar vara sådana produkter som ligger i frysdiskarna som är drabbade. Då är det bättre att köpa maten färsk. Strunta i frysdiskarna och köp färska kycklingfileer, gör egna köttbullar, osv. så riskerar man ingenting. Plus att maten blir godare.

Lorita
0

#2 färsk kyckling är också drabbat Tyst

Mitralis
0

Det var då själva… Nu vågar man ju snart inte äta nånting.

Ja ja, det blir bara att äta det "gamla" ur frysen. Tur jag har mycket älgkött =)

andreas0
0

#3, Ojdå, det hade jag missat. Man får väl leta upp någon bonde att köpa av för att vara säker. Eller det kanske räcker att undvika dom större märkena, dom lokala är nog säkra.

Fast risken att man själv ska drabbas av glas i maten är nog mycket mindre än att man t.ex. skulle råka ut för en bilolycka. Jag tror inte man behöver oroa sig så mycket för det. Det är bara för att det uppmärksamams i media just nu som man tänker till. Man oroar väl sig inte för olyckor varje gång man sätter sig i en bild?

IaMiaMaria
0

Inte bara kyckling längre, vad jag hört har det hittats i korv, fryst färdig mat och i äpplen!

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Tatsja
0

Vad är det för idiot som gör detta? Hoppas de tar dem. Snart vågar man inte äta någonting köpt i affären

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Lorita
0

Det är nog kyckling som är det man ska akta sig för, man får ju inte glömma att annat kan vara påhittat för att, kycklingen startade.

Risken är stor att det är någon djurrättsorganisation som ligger bakom, få se hur länge jag kommer att vara vegitarian Rynkar på näsan

JMax
0

Å citron…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!