Av alla örter
Vilken är er favorit? Jag älskar timjan, tätt följt av oregano

Hästmat? I brännvin
jag har en hel åker 

Vad vore livet utan dragon?
Basilika, helt klart! Följad av timjan och persilja. Men rosmarin gillar jag också, det är bra för mitt hår om inte annat :)
Rosmarin :D
Helena
Timjan, helt klart =) (men jag gillar de flesta örtkryddor)
blev dubbelt av okänd anledning…..
basilikan är outstanding
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Basilika använder jag mycket och nästan till allt. En ört som också ofta återkommer på min mattallrik är potatisen.
Timjan! Jag ääälskar timjan! Mamma sa alltid att man bara skulle ta litelite av timjan för att "den tar överhanden". Yeah! Exakt! Mera TIMJAN!
Sen gillar jag typ alla örtkryddor, så de ligger på delad andraplats.

basilika:D även min kanin älskar det:D
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Persilja och dill i mängder!

#11 jag har en häst som gillar mynta, som tur är så är det rena ogräset här hos oss 
oregano e gott =D

Är det någon som provat att använda blomman på gräslöken, den smakar lök men lite sötare. Det blir riktigt läckert med som små lilla blommorna i en sallad
Ja Lorita, det har jag gjort och du har rätt i att det både smakar gott och ser trevligt ut. Samma sak är det föresten med vitlöken. Det gröna ovan jord ger en mild och fin vitlökssmak.
Basilika och rosmarin

Färsk basilika! Mmmm… timjan ligger högt i kurs här också.
Jag säger bara SALVIA…
/Maria
Rosmarin och rosépeppar.

Kriander är en bubblare, fast annors basilika och gräslök.

gills citronpeppar?:P

#22 nästan, har du prövat citrontimjan?

hmm..nee..har ja inte. ,men d låter otroligt gott=)
Stevia- ska jag börja använda mer av nu, hade glömt av påsen jag köpte!

Alla växter går ju att äta, några riktigt enstaka dock bara en gång.

#26 det är som med svamp, det är därför jag aldrig plockar svamp, den där som inte går att äta vill jag inte råka ut för 

Även alla svampar går att äta, några mår man illa av och de giftigaste dör man nästan utan symton efter några dagar. De flesta brukar gå under begreppet oätliga, vilket innebär att de smakar illa eller är så obehagliga att äta att ingen ens försöker. Många är mer eller mindre goda och helt ofarligt att äta. Några ger kräkning och andra magproblem och dessa är sällan farliga eftersom de komer upp igen. Däremot finns det några riktigt giftiga som ger skador på olika inre organ och de kan leda till döden efter några dagar. Men det finns goda flugsvampar och giftiga champinjoner.

Därför har jag mitt svampställe i butiken också odlar jag örter i stället, där vet jag vad jag gör 

Av alla örter…
äter jag inte en enda! ha! :)
Te går väl an, i och för sig.

Persilja:)

Vitlök, räknas det som en krydda? Jag använder det nästan till allt i massa olika fomer. Svartpeppar är gott till mycket också.
Annars.. gillar jag kefir limeblad , en ny spännande smak för mig:)

#32 vitlök måste räknas som ört/krydda, det är riktigt gott tycker jag med.
kefir limeblad, det måste jag prova.

Kefir limeblad är gott när man lagar asiatisk mat. Wokkat , hälla på kokosmjölk och sedan smula/dela i lite limeblad som får koka med en stund, väldigt gott:)
Vitlök, oregano och gräslök =)
vitlök, rosmarin, basilika och sen alla andra ;) vad är en måltid utan förska örter?
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar

Rosmarin
Basilikan går att göra mycket gott av, så den är i särklass 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet