Konstig mathållning?
Jag känner att jag kommer ha ganska konstig mathållning när jag flyttar hemifrån.. :/
Tex fick jag idag en ingivelse att köpa ett halvkilo karre, steka i ugnen och äta med lite råa frukter och grönsaker som tilltugg efteråt.. Misstänker att min diet kommer vara mycket ''rent'' kött och råa vegetabilier.
Jag vet inte riktigt varför, men jag gillar inte att laga mat, att steka till en oxbit eller så är väl en sak.. men inte att stå och laga..
Annars äter jag mycket bröd, till frukost är det mackor som gäller (eller frå fruktmix om det finns tillgängligt) och på jobbet är det mackor..
Jag är uppvuxen på vanlig husmanskost så jag vet inte var jag får dessa ideerna ifrån.. Jag tycker dessutom att det mesta är gott, potatis m.m.
Fötutom det kommer jag nog äta för mycket glass och chokolad.. -__-
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.

Att göra mycket kött på en gång gör vi också, köp kycklingfiler och tillaga dom i ugnen snabbt och bra………sen kan du tyckfrysa igen det du inte äter närmata dagarna, för att kunna ta fram under veckan 
Godsaker som glass och choklad kan du ju ersäta med riktig mat och då är det bra om du har färdigt i kylskåpet 
#1 Nä..kan inte ersätta gottet med mat även om det finns färdigt.. är ju glassen jag gått och tänkt på hela natten, inte nån kycklingfile.. :P
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.

Det borde väl inte vara svårt för dig att laga mat, när du kan sätta in något att steka i ugnen. Medan det steks rensar du väl rotfrukter, potatis, lök och grönsaker, som du hackar och lägger till i pannan efter en stund, så att det blir färdigt samtidigt. Testa att fixa alla ingredienser på en gång och lägga allt i en lergryta (som fått ligga i blöt under tiden) och sätt in den i ugnen. Variera med olika kryddor och grönsaker efter säsong. Det blir busgott!