Kost iFokus

Kost

Etiketttankartipsochid-er
Läst 1963 ggr
CasperCo
0

finns det ?

någon choklad som  man skulle kunna äta  just  nån dag  i vekcan om man känner att man itne kan släppa godissuget helt och hållet ,nån  sa till mig att lindt choklad  ska vara bra då det är 70 % cacao i den men  vad rekomenderar ni?

Lorita
0

all choklad 70% cacao eller mer kan du äta utan dåligt samvete. Det är till och med så att det finns ämnen i cacao som vi mår bra av.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

SaaraE
0

Dock är det bara någon liten bit om dagen;) Annars är ju nötter bra också:)

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

Callisto
0

choklad påverkar utsöndringen av endorfiner vilket gör oss lyckliga =) Att unna sig en bit mörk choklad då och då är ingen fara

Ylva-Li
0

Mörk choklad brukar man rekomendera mot sötsug. :) Dock en eller två bitar då förstås. Inte en hel kaka. ;)
Det finns ju många goda sorter nuförtiden. Över 70% ska det vara.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

HannaM
0

Sen är det ju så, om man ska vara petig=p att den godaste chokladen är den som inte innehåller smörfetter…  att äta lindt (utan smak) och andra chokladkakor av hög kvalite och sedan ta en tugga av marabous finaste marabou premium… det är.. vidrigt minst sagt=) Äter man choklad som en njutning och någon enstaka gång så rekomenderar jag starkt att man köper sig en god choklad avhög kvalite, eller några olika… skillnaden på vilka bönor det är och var dom har vuxit ger enorma smakskillnader…

Haha nu gick jag igång.. sugen på choklad, jajajmen.

Men, det är ju inte fel att äta annan choklad heller.. det är ju bara mina åsikter.

promenixan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag äter allévo när jag har jättesug efter choklad. Supergott. Väldigt mäktigt dock, så en hel orkar man aldrig.

Det är alltså en måltidsersättning, 200 kcal och lågt GI.

Finns i vanliga matvaruaffärer.

Sajtvärd för mitt eget liv

Tatsja
0

Brukar köpa hem lite lyxchoklad från just en the- choklad affär. Bara några bitar, De är goda att njuta av

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?