Kost iFokus

Kost

Etiketttankartipsochid-er
Läst 3110 ggr
[Sias]
0

Fit for life

Fit for life, en kost som bl a går ut på att enbart äta frukt & bär fram till kl 12 och att inte blanda stärkelserika födoämnen & protein. Att enzymer har stor betydelse för hälsan.

Hoppas någon som följer denna metod vill della med sig av sina erfarenheter.

Lorita
0

Jag har följten, som barn jag hade en åtta år äldre bror som fick för sig att så ska man äta, han övertygade mor och far om att vi skulle prova, jag hade inte mycket att sätt emot.

Jag gick upp 4 kg och tyckte det var mest bökigt att få i mig mat som jag kunde träna på. Hade jag fuskat och min bror hade kommit på mig då hade jag inte fått det lätt så synda var det inte talom.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Mitralis
0

Det där tror jag inte på för min del.
Om jag har sovit och ätit dåligt så får hjärtat extraslag och jag domnar i benen. Tror att det sätter sig på Vagusnerven för mej. Så en kost där jag bara skulle äta frukt & bär fram till kl 12 skulle leda till att jag nu och då skulle ligga med benen högt tills jag fick i mej riktig mat.

Dessutom så tror jag att risken är stor att man överäter efter klockan 12 för man är så gluphungrig, och då kan det ju bli så att det totala kaloriintaget per dag blir större än det skulle ha blivit om man ätit "normal" frukost och så vidare.

Nä, allt det där låter bara väldigt bökigt, att inte blanda stärkelserika födoämnen & protein, och så vidare.
Blir kul att se om det är någon som det funkar för.