Sluta vatten-stressa!
"1 liter om dagen räcker"
Må bättre med rätt vätskebalans.
3 -4 liter vatten om dagen är alldeles för mycket.
En dryg liter räcker för de flesta.
Kroppen består av cirka 70 procent vatten. Därför är det så viktigt att tillföra vätska varje dag.
Vätskebrist kan kännas som yrsel, huvudvärk och illamående. Prestationsförmågan sänks också om du dricker för lite - du blir trött och okoncentrerad.
Känner du törst, har det redan gått för långt. läs mer
Min kropp behöver minst 2 liteer vatten om dagen.

Jag ligger också på ca två liter vatten om man ser till allt jag klunkar i mig under en dag…..mikropauser är det som jag gör, när jag tar en klunk.
Till maten dricker jag aldrig, utan jag småklunkar hela dagen istället
Ojdå. Jag som dricker rätt så mycket vatten. Speciellt äter jag is. Det går åt rätt så mycket per dag. Älskar att tugga is.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Jag funderar med på det där att börja tugga is, just för att få i mig vatten. jag dricker inte alls vatten och min kropp mår inte dåligt av det. Kanske får i mig ungefär 1 glas om dagen.
Fast det kan vara farligt för tänderna att tugga is.Men gott är det
Väl mött, Tatsja
Jaja men vissa risker får man ta;)

Skulle få grymma ilningar om jag tuggade is
Men det är gott.
Väl mött, Tatsja
Ja jag har börjat. Skit gott:D
Speciellt när det knastrar mellan tänderna. Mitt barnbarn på 3 år, "snor" alltid en liten isbit ur mitt glas, när hon är här.
Väl mött, Tatsja
hehe okej, se det kanske smittar av sig;)
Ja, hon var på "besök" flera gånger igår. Tillslut var jag tvungen att fylla på glaset, utan att jag själv fått någon isbit
Väl mött, Tatsja

Hua dricka är inte min bästa gren. Ett glas mjölk till middagen brukar vara vad jag får i mig förutom ett par koppar te.

#13 en kopp te 2dl, två koppar te 4 dl plus ett glas mjölk 2,5 dl det blir 6,5 dl dricka
inte så illa 

#14 nej det är ju helt ok om det inte varit så att te är så förbenat vätskedrivande=)
#15 Det är is också. Fast jag kan inte låta bli. Har 11 islådor som jag fyller 2 gånger om dagen. De går åt.
Väl mött, Tatsja

#15 är det det? det sa man om kaffe förr också om du läste artikeln ska man se vilken färg urinen har, är den mörk gul dricker du för lite. Vatten få man ju också i sig genom manten inte att förglömma
Lorita. Jag får ränna på toa flera gånger, men det är både isen och vattnet som är boven för mig. Men så länge jag mår bra av det, så är det inga problem. Går mycket toapapper bara 
Väl mött, Tatsja

"glöm inte, vid dåliga tider, använda papprets båda sidor"

2 liter om dagen behöver jag ungefär. Det där är ju individuellt, med tanke på hur mycket man rör sig tex. Om man har ett tungt kroppsarbete eller sitter stilla, om man tränar mycket eller lite osv 
Jag har ett tungt och varmt jobb och tränar lite varje dag, så 2 liter behöver jag minst för att inte bli yr och må dåligt.
Men det är bra att det skrivs att man inte ska vattenstressa tycker jag.
Sajtvärd för mitt eget liv
#19 Min mormor gjorde så. Lade papperet på tork. Hon sa att hon bara kissat en gång. Snacka om snålhet
Väl mött, Tatsja
Vaddå "Känner du törst, har det redan gått för långt."? För långt för vad?
Det är väl därför man känner törst, för att man behöver vätska då. Om man känner hunger, har det gått för långt då också?
Jag gillade rubriken Sluta vatten-stressa, men att sluta vattenstressa innebär för mig att dricka när man är törstig. kroppen är väl inte dum heller?

#22 Exakt min tanke. Vad menar de? ska vi lägga oss ner och dö när vi känner törst, för då är det redan för sent
tänk om man har ätit 2 kg stekt salt sill och råkar bli törstig? då är det kört!
Man ska dricka när man är törstig, men jag kan nog aldrig sluta med mina isbitar. Älskar knastret mellan tänderna.
Väl mött, Tatsja

#24 tänk vad olika vi är, jag tycker det är obehagligt att bita i isbitar, skulle aldrig klara av att äta isbitar så som du gör 
#25 Tur vi är olika. Jag knaprar runt 3 liter isbitar per dag. Ibland mer ibland mindre.
Nu har mitt lilla barnbarn börjat ta isbitar ur mitt glas och äta också. Lilla sockertroll
Väl mött, Tatsja
Samma med mig, jag dricker knappt vattnet kallt. Tar gärna rumsvarmt vatten som stått i en tillbringare i flera timmar.
Dricker när jag är törstig varken mer eller mindre.
Är det bara jag som älskar is och knaprar det som sockerpiller.
Väl mött, Tatsja