Kost iFokus

Kost

Etiketttankartipsochid-er
Läst 9881 ggr
Linda-J
0

Har ni testat barnmatsdieten?

Såg det på något program på trean att många kändisar kör detta

man tar en barnmatsburk som en portion

har du hört om detta och testat det?

[TrevorS]
0

Inte bra i över huvud taget för en normalvuxen människa. en burk är per barn under 3 år om jag inte minns helt fel?

Däremot om du vill banta tycker jag du ska testa sjögräsbantning, eller kolla över, hur mycket du rör dig och vad du äter.

Jag har en kompis som var kraftigt överviktig så hon gick över till att bli vegan eftersom jag var det och är smal. Till hennes förvåning gick hon upp 13 kg på 5 månader. Varför jag inte var förvånad?

Här är hennes matschema, jag det är chokande och väldigt onyttigt:, 1 glas kokosmjölk och ibland müsli i kokosmjölk, stekte sojabitar i kokosfett, bananer i massor.

Hon trodde kokosfett var nyttigt, hon fick även en liten propp men överlevde. När jag berättade för henne att hon åt fel ville hon inte lyssna på mig och fortsatte tillslut övertalade jag henen att hon åt fel, idag är hon normalviktig och mår bra. =)

Linda-J
0

vad är sjögräsbanting???

såg på tv bara om att kändisar äter detta, jag känner inte för prova på det heller för jag gav aldrig mina barn det heller. Jag gjorde alltid egen mat till dem…..

Jag är ute efter en plattare mage efter att ha varit gravid två gånger så har magen blivit som den ser ut Tungan ute

men nu blir det lite Zumba och ev mer ridning och mer promenader för min del. Jag har bara varit så trött och inte haft någon ork och jag vet att det beror på min kost men det har varit mycket de senaste månaderna som jag inte orkar gå in på som har gjort allt lite tuffare… men nu är jag redo för det är ju bara jag själv som kan ändra på saken och ingen annan….

Jag ska även göra en god gärning varje dag har jag lovat mig själv Flört

[TrevorS]
0

#2. Lyssna inte ett skit på vad de säger på tv, ursäkta mig, Jag var själv anorektiker i fler år men sa att jag körde hårdträning och vanlig bantningsmetod. Jag levde på 3 dl vatten som jag blandade ut med frukt och protein och ingenting annat om jag ens kunde hålla det nere.

Madonnas mirakelbantning var ju nästan samma sak.

Man ska inte lyssna så mycket på skit, ursäkta mig igen, inget riktat mot dig men så trött på diet hit och diet dit.

Linda-J
0

#3 jag kan förstå dig med ,det står om olika dieter i alla tidningar och finns i alla program man ser på tv nu förtiden och det är enklare att förstå hur så många unga liv slutar som det gör med olika utgångar…

Lorita
0

Jag har hört om godisbåtdieten Skrattande

Man äter en röd på morgonen och en svart på kvällen och ser noga till att det blir just en röd på morgonen och en svart på kvällen  viktigt är också att man inte äter där emellan, man går garanterat ner i vikt, efter några veckor Tungan ute

testa inte är ni snälla Flört

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

[TrevorS]
0

#5. haha den var ju bra ska testa. passar mig perfekt lär ju gå ner till 14 kg och bara vara skellett och hud. haha.

[TrevorS]
0

Fast jag är vegan så jag får skippa de två då, fungerar det ändå? =P

Lorita
0

#7 då blir det mycket effektivare, du når graven på halva tiden Tungan ute

Tatsja
0

Dessa dieter som alla håller. En del passar just dig, men inte andra. Sen är det många som läser tidningen där det står, Gå ner 8 kilo på 3 dagar, nästa sida, recept på tårtor och bullar. Snacka om att gå upp alla 8 kilon igen.

Skämt åsido. Tror att den bästa dieten är den man själv känner man mår bra av. Sen om det är att vara vegan eller ej, gör nog detsamma.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Lorita
0

barnmat för att återgå till trådens början, vet jag en som gav till sin mormor, för hon orkade inte tugga maten på gamla dar och det gjorde susen, hon blev piggare och fick i sig näring. Barnamat ska ju vara lite fetare också Skrattande

SaaraE
0

Barnmatsdieten såg jag ett program om igår, super size vs superskinny. Var ett repotage om en som testatdetta hr och för övrigt at hon tyckte det var förbannat äckligt att äta mat som liknande ihop klistrat snor så fick hon dåligt med äringsämnen i sig. Burkarna är ju framtagna för mindre barn, är det upp till 3 år eller? Äter en vuxen person det hr så r det självklart att et leder till nringsbrist i längden. Jag antar att om man äter denna äter man inte 100 burkar per dag utan snarare vad som rekomenderas för ett barn?

Inte skulle jag rekomendera den. Själv har jag inte testat men hur kul kan det vara att aldrig få äta riktig mat och tugga. Kroppen behöver det här för att mättnadskänslorna ska komma till ordenkligt.

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

[TrevorS]
0

Men gu, låter som ett hemskt program. Vad är det? Det måste ju rapoteras sådana program får ju folk att bli anorexier, jag började svälja papperstussar jag blötte ner med coca cola som jag fick iden när jag såg på ett sådant program!

De programmen måste läggas ner!

Vilken kanal? (jag har ingen tv)

Mitralis
0

#11 Inte gick hon ner nämnvärt i vikt hellerObestämd

#12 Dom hjälper även supertjocka, anorektiker och underviktiga att få ett hälsosammare synsätt på mat.
Att hon provade olika dieter vara nog mest bara för att visa att dom inte fungerar.
Det som hjälpte bäst var hypnos. Då gick hon ner 1,5kg på en vecka har jag för mej.

Det sändes på 3an på torsdagar, men sista avsnittet är sänt nu. Googlea så får du fram youtube klippFlört