Kost iFokus

Kost

Etikett: tankartipsochid-er
Läst 3780 ggr
Livzson
0

Vad äter ni till frukost?

Rubriken säger det mesta. Men jag undrar även om ni har några bra tips på en sund frukost

Just nu äts det bara flingor för min del :)

// Lisa, medarbetare på Twilight

Jennifersthlm
0

knäcke mackor, lite ost och the =)

Lorita
0

En ½ macka med en kopp kaffe, sen blir det en lite mer frukost när jag har jobbat ett tag.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

kerre
0

frukost är min favoritmåltid! vanligtvis blir det gröt antingen havre blandat med fyrkorn och diverse frön eller dinkelmanna med frusna bär till. (ibland även långkok på enbart grövre korn)

hårdbröd finn crisps och riskakor med hummus tartex eller tofuröra med groddar bladspenat eller vad som nu finns i kylen brukar alltid gå åt.

eller smothie med soyamjölk  vitaminbrus frusna bär frukt soyamjöl frön ev något annat.

på helger eller lektionsfria dagar kan det bli pannkakor med okara och soyamjöl. blåbärs scones som sambon bakat eller fattiga riddare.

till det dricker jag grönt the med ingefära eller rött och lite jouishe.

haha nu när jag läser det låter det ganska ambitiöst men som sagt favoritmåltiden och gröten =)

Livzson
0

#3 Blåbärs scones? Ohhh, låter hur gott som helst.
Hälsa din sambo att jag måste få receptet snarast möjligt. ;)

kerre
0

#4 det är jättegott särskilt att bli bjuden :p han säger att det är vanliga scones med grahamsmjöl och frusna blåbär

Sehvrin
0

Det vanligaste är flingor och mjölk för min del, men de senaste dagarna har jag försökt införa en ny vana: gröt (den bästa kombinationen hittills har varit 2 delar havregryn, 1 del rågflingor och 1 del quinoagryn) med äppelmos och hackade hasselnötter. Jag hoppas att jag kan hålla i grötvanan, för jag behöver en stadigare frukost än vad jag haft innan.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

murkla
0

Fil o smörgås o kaffe!

Jennifersthlm
0

idag blev det flingor med mjölk

MariaG
0

Fil med musli och en grov macka med ost eller skinka eller leverpastej med typ paprika eller gurka.

Vill jag ha omväxling tar jag gröt med mjölk och äppelmos  + macka.

Kaffe till frukost.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

mammiz
0

2 smörgåsar, kokt ägg, kaviar. Eller skinka och ost. Ett glas vanilj youghurt. Kaffe…

JMax
0

Sen i måndags gör jag en portion havregrynsgröt o tar med mig på morgonen o äter när jag kommit till jobbet. Inget gott men jag är inte vrålhungrig vid lunch och småätandet på eftermiddagarna har faktiskt försvunnit…

Hemma kan jag inte äta frukost för jag måste komma i gång innan jag kan äta.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Lava
0

Omelett gjord på ägg, creme fraiche och smör. Det står jag mig på länge och slipper blodsockerfall :)

Åsa S
0

Naturell yoghurt med hemgjord GI-müsli + kaffe

el. dinkelgröt med fikon + strödadlar + gammeldags mjölk + kaffe

Stephanie
0

Idag fick det bli en fruktsmoothie för min del Tungan ute Gjord på ett äpple, en banan, en apelsin, ananas och lite mjölk. Riktig vitaminbomb! Skrattande

Men nu blev jag ju lite sugen på gröt också, efter att ha läst den här tråden!

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Tatsja
0

Äta frukost? Jag som bara hinkar kaffe och isvatten på morgonen.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

linavdp
0

Just nu blir det oftast ägg i olika former eller en skål med fil blandat med linfrön och psylliumfrön och ton av kanel ;)

/Lina

Ixion
0

Hmm…det brukar bli något fullkornsbröd med rökt kalkon på. Till det dricker jag ett glas apelsin juice.

Annars blir det havregrynsgröt med lite blåbärsylt och mjölk till. Ibland lyxar jag till det med "crunchy" musli och nybakta scones med lite marmelad och ost på…*gott gott*

Ixion / Medarbetare på musik.ifokus.se

Stephanie
0

Här hemma har vi sådan lyx att vi alltid har hembakat bröd. Ligger en stor hög med bröd på matbordet nu Skrattande

Jag blir alltid så jäkla hungrig när jag ser den här tråden!

katarina-ahl
0

kefir, havregryn, havrekli, mandel, valnöt, krossade linfrön, solrosfrö, frukt och flytande honung. GOTT!!!!!

Paulines
0

Två mackor med skinka eller leverpastej. Skulle vilja äta något mer men hinner inte :/

Branneli
0

Äggröra= 2ägg+smör+grädde

naturell+vaniljyoggi med linfrön

bacon/något annat proteinrikt

petuina
0

Flingor och yoghurt eller fil och te :) , har jag bråttom så äter jag macka!

Sosso
0

En macka och mjölk/te ^^

Livzson
0

Idag åts det pizzarester och ett glas coca-cola. Oskyldig

Stephanie
0

För några dagar sedan kom jag på först på eftermiddagen att jag inte hade ätit något under hela dagen! Åt frukost kl 16 den dagen ^^ Hade bara tuggat på ett tuggummi dittills.

Tilda08
0

Jag äter två mjuka mackor - fullkorn med smör + ost sedan ett glas oboy eller juice.

annainorrland
0

omelett gjord på 2 ägg, och en skvätt vispgrädde. Några ostrullar med smör på

Lava
0

Idag blev det ägg och bacon :)

silvery
0

skulle nog itne påstå att min frukost är så sund, består av ca fyra-sex koppar kaffe och ibland nån frukt

Hausswolff
0

Bacon och äggröra, eller omelett.

Dicken
0

Ett halvt till ett paket bacon, två stekta ägg och en stor klick smör eller majonnäs.

Tatsja
0

Ni glömde sända fråga.

Väl mött, Tatsja

SaaraE
0

TeFlört

/ Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

Marlene80
0

Antingen havregrynsgröt med lite mjölk och en shot vemmajuice. Eller någon macka med te och såklart min vemmajuice :)

stallostby
0

Den morgonen jag jobbar blir det A-fil och en banan. På jobbet blir det ägg och sill (jobbar en morgon i veckan.)

Idag blev det ett halvt paket bacon och ett litet ägg, ett glas sockerfri Alpro Soja dryck. Då står jag mig till lunch, nu i värmen.

annars kan det bli en grov (kung markatta solrosbröd) macka med ett stekt ägg och en skinkskiva, bregott på, Kaffe m mjölk.

Fil och flingfrukost får magen att fullkomligt skrika efter en timme!

Calmare
0

Ägg å bacon innehåller inga kolhydrater, håller blodsockret lågt, motverkar insulinpåslag och man är mätt länge! Glad

[Sias]
0

Bara frukt - finfördelad, mixad (äter med sked).  Idag vattenmelon - röd & gul.

[ngupa]
0

Stående frukost är

ÄGGMJÖLK

dvs 1 helt ägg 3 gulor 1 msk kakau

25g smör 25g kokosfett kokas upp i 3 delar vatten och mixas med äggen

denna smakar som varmchoklad gjord på grädde och iskall smakar den chokladpudding.

promenixan
0

En proteindrink eller en portion havregrynsgröt med äppelmos och mjölk, 2 koppar kaffe och lite Mivitotal.

Sajtvärd för mitt eget liv

Halvdansken
0

Äter inte frukost. Har aldrig varit hungrig på morronen. Kan nästan vara lite sotis på folk som går upp tidigt och kan sitta och käka så dags.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

vornanen
0

En rågform med skinkost, skinka, paprika och gurka. ½ glas yoghurt med osötad müsli, 3 dl färskpressad juice och en mandarin är min standard.

promenixan
0

Idag blev det två kokta ägg med majonäs och en stor mugg kaffe med mjölk, gott!

Ja vatten och mivitotal + omega3 tablett också Skrattande

Annica38
0

Bacon och stekt ägg

nyborjare08
0

Oftast stekt fläsk och äggröra vilket jag står mig på länge, men i morse blev det en "smoothie" på creme fraiche, vispgrädde och jordgubbar Tungan ute

promenixan
0

I morse blev det stekt ägg, med smör, ost och skivad gurka + kaffe

Sus123
0

I morse blev det rester från middagen dagen innan, en stor bit kylskåpskall grillad rostasbit rejält röd i mitten *mums*

I morgon blir det rester från dagens middag; blomkålspizza med massa god fyllning på. (Pizzabotten gjord på blomkål, ost och ägg = mycket godare än vanlig pizzabotten.)

Till detta en stor mugg äggmjölk-kaffe.

Linda-J
0

idag blev det kaffe med äggsmörgås

birma
0

Tidigare om åren ingen frukost alls. Inte de närmsta timmarna efter uppvaknandet åtminstone. Ej tillstymmelse till hunger. Allt ätbart detsamma som motbjudande. Frukost är det viktigaste målet på dagen -tjatet hjälpte ej. Gick alltid iväg till jobbet på fastande mage. Men efter ett par timmar kunde man med fördel äta något. Gärna filmjölk med flingor och/eller te och smörgåsar.

Numera, en god bit upp i vuxen ålder har jag lärt mig att kaffe är både drickbart och välsmakande samt därtill uppiggande. Min lilla minifrukost ser då oftast ut så här: En mugg kaffe med gräddmjölk plus ½ mjuk fullkornsskiva (eller oftare ett tunt rån av råg) med bregott och ost på. Frukosten ligger nu i nära anslutning till uppvaknandet. Det är väl att man blivit beroende av kaffet.

Eftersom jag halkat in på lchf-banan har jag flera gånger försökt med ägg och bacon, eller ägg med smör, eller äggröra och liknande - men det blir för mäktigt. Åtminstone till frukost. Om man än lyckas klämma det i sig så blir man lätt illamående timmarna efter. Nej, usch. Däremot kålpudding har jag norpat till mig ifall det stått kvar av det i kylskåpet någon gång. Det är ju lchf-frukost det också dvs middagsmat. Kålpudding är gott det, alltid.

jessi_twini
0

Jag äter ingenting.

När jag vaknar och ska äta frukost så mår jag bara illa av att se maten.

promenixan
0

#49 det har ändrat sig för mig, så jag är mer och mer som du. Har svårt att få i mig mer än en kopp kaffe.

Tatsja
0

Kaffe och cigg, Så nyttigt så. Obestämd vissa dagar äter jag ingenting, inte ens middag. Mår illa bara jag känner matos. Andra dagar är jag jättehungrig, men får bara i mig några tuggor.

Väl mött, Tatsja

vornanen
0

Idag blev det 2 stekta ägg på rågform och 1 glas fruktsoppa. Känner mig nöjd då det var 3 ½ timmar sen och jag är inte hungrig än heller.

Calmare
0

Idag…. Halvt pkt bacon, tre stekta ägg, sallad med gurka, olivolja, tomat, paprika, salladskål och salt&peppar. Cremé bonjour ost med scharlottenlök och gräslök. Flört

Karmatarerskanise
0

Oftast ägg och en bit skinka till. Och mjölk till det.

promenixan
0

I morse blev det kaffe med äggmjölk, 2 ägg, 3 skivor kokt skinka, 3 skivor ost och en klick majonäs.