Kost iFokus

Kost

Etikettandraaspekterpåhälsa
Läst 1158 ggr
Ticka
0

Motioen och humör!

Sedan jag började träna/röra på mig regelbundet har jag, enligt min egen mening, blivit mycket mindre benägen att bli sjuk. Jag har dessutom fått ett jämnare humör.

Men när jag väl blir sjuk eller inte har möjlighet att träna, ger bristen på motion att jag får ett jävla humör. Missar jag träningen blir jag retlig och det kryper i kroppen på mig. Koncentrationen blir sämre och jag sover dåligt.

Är det någon som känner igen sig?

Lorita
0

ja och nej, för mig är träning ett måste om jag inte tränar och hårt minst gånger i veckan så kommer min reumatism som ett brev på posten. Nu när jag hittat balans mellan träning och vila (vila och sömn är också viktigt för mig) då är jag smärt fri.

Jag blir inte på dåligt humör av att inte träna men om jag skulle göra ett längre upphåll så är risken stor att jag skulle bli sjuk igen.

Jag var inte hemma från jobbet en ända dag förra året och jobbar 75% inte ens förkyld, så frisk är jag, även om jag har en diagnos.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Sehvrin
0

Jag kan bli på retligt humör av att inte träna, men det kan ha med att göra att det är/var ofta under tenta-p som jag hoppade över träningen, dvs i en väldigt stressig tid. Men jag vet att jag har aldrig mått så bra som när jag har hållt på att träna, jag kan sitta hemma efter ett hårt pass och bara känna mig så nöjd. Att börja träna är ett av mina bästa beslut.

Om jag blir mindre sjuk eller ej vet jag inte, det är möjligt att jag blir mer sjuk tom ^^' (förra året så hade jag feber för första gången på jättelänge, men jag skyller inte på kendon ;)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Tilda08
0

Om jag inte får träna och röra på mig, blir jag mer irriterad och hackar upp mig på småsaker. Men efter att jag har tränat så känner jag ett lugn i kroppen och blir mer sansad och kan göra saker som jag aldrig skulle kunna ha gjort om jag inte hade fått röra på mig.

[luneri]
0

Det är samma sak för mig! När jag inte tränar som jag ska så blir jag också okoncentrerad och lättirriterad. Dessutom blir jag så trött och slö om dagarna.

Men med träning mår jag mycket bättre:)