Kost iFokus

Kost

Etikettomsajtenochifokus
Läst 1839 ggr
Lill-Kisse
0

Självscanning - vad då?

Här dök upp en fråga om man självscannar? Vad är det? Olika termer, slang och förkortningar bör förklaras.

Sedan undrar jag vad som är syftet med de olika undersökningar som görs här? Frågeställaren har kanske en mening med sin undersökning. Det skulle man också vilja veta, innan man svarar. Kommer undersökaren att publicera någon sammanställning här sedan?

Lorita
0

oj, förlåt här är en länk som kan vara till hjälp Skäms

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Lorita
0

sen är det inte en undersökning, det är en fråga, helt frivillig att svara på, jag var bara nyfiken Flört

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Tatsja
0

Tror många affärer kommer ha självscanning. Det är på gott och ont.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

[Anega]
0

Syftet med olika undersökningar är nog olika. Jag brukar starta en undersökning för att jag är nyfiken helt enkelt. Fråga under respektive undersökning om du är nyfiken.

Karmatarerskanise
0

Lill-kisse; när man självscannar scannar du själv in varje vara som du ska köpa med en liten scanner som man lånar i affären. Sedan går du till självscanningkassorna och betalar. Detta gör man för at det ska bli mindre kö, det ska gå snabbare att handla.

Finns bl.a på Maxi Stormarknad.

Maria
0

#0 Ibland så tänker man inte på att ett ord kanske behöver förklaras när det är så självklart för en själv.

Scanning och att scanna är ju ord som faktiskt förekommer i alla möjliga sammanhang.

Kopierar från Wikipedia:

Laserskanner eller bara scanner (skanner) är en apparat för avsökning och inläsning, till exempel för streckkoder (streckkodsläsare). Laserskannrar kan också användas för att mäta bredd, höjd, längd och andra dimensioner på någon typ av föremål.

En speciell typ av skannrar för datorer som läser av-/in bilder och text kallas bildläsare.

Jag startar gärna en "undersökning" och det handlar bara om ren egoistisk nyfikenhet som jag inbillar mig att andra kanske också tycker är spännande.

/Maria

Tatsja
0

Sen får man lite extra erbjudande ibland om man scannar själv. Det är bra. att få vissa saker billigt. Till pensionen fick man köpa ett paket toa- hushåll för bara 10 kronor. I denna vecka är det en marabou 200 grams chokladkaka för 10 kronor

Väl mött, Tatsja

Lill-Kisse
0

Jösses då! Förvånad Sådant har de inte på Hemköp, så jag har inte hört slang som "självskanning" om nåt som bör kallas "scanna själv". Man vet ju vad scanna är och vad det vill säga att scanna själv. Uttrycket "självskanning" låter som om man skulle fota av sig själv ungefär. "Skannrar" ser konstigt ut. Vilken märklig försvenskning och underliga böjningsformer det kan bil av en del engelska ord…

Nog må ni tro att jag undrade var i all världen man skannade av sig själv och varför i allsin dar man skulle göra det .

Tack för upplysningarna!

P.S. Man kan inte fråga eller kommentera något inom en undersökning, om man inte bevarar frågan först. D.S.

Mitralis
0

Nu har dom självscanningskassor på IKEA också Glad

Tatsja
0

Där har jag inte varit på år och dar, kanske dags för ett besök, nästa gång vi åker till Västerås

Väl mött, Tatsja