OT: Tummen min
Du lilla tumme, vad viktig du är. Det märks när du inte är i funktion. Eller som nu, i stort gips.
Lilla tumme, längtar tills du kommer tillbaka. Nu kan jag inte ens skriva ordentligt. Klär jag på mig, så märks det att du inte håller i. Tvätta sig är en pers.
Tummen min, saknar dig och hoppas du blir bra. Då kan jag sätta på mig jackor med dragkedja, jeans och inte behöva gå i mjukisbyxor.
Tänk vad tummen är bra att ha. Det går inte att gripa tag i saker utan den. Äta är svårt. Diska är inte lätt. Sover i soffan för att inte riskera slå i min tumme.
Vad gjorde vi utan tummen? Den är bland det viktigaste finger vi har. Utan tummen blir allt svårare.
Kom snart tillbaka till mig
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Vad har hänt? Stackars dig tummen är ju jätteviktig
Ja, vad har hänt?
Det är oftast så att vi saknar "saker och ting" först när de är borta eller inte fungerar.
/Maria
jag har opererat handen och de har stelopererat tummen, fanns visst inte så mycket ben kvar i den. Skadade tumme och handled förra året.
Väl mött, Tatsja

#3 aj men dom säger att steloperation ändå känns som en befrielse när man tagit steget och det läkt färdigt.
Bara hoppas. Jag har ju tappat ex antal muggar och tallrikar här hemma. Bara för att tummen inte velat som jag vill. Sen ska ni se min skrivstil nu, när jag är tvungen att skriva med fel hand
Väl mött, Tatsja
Fick igår se alla stygn, trodde det bara var tummen, men även handflatan och uppe på armen, 30- 40 stygns som allt, sen sitter ett stift i tummen för att hålla ihop den, Sticker ut cirka 0,5 centimeter. Inte undra på att jag tyckt något fastna i gipset,
De gipsade om handen med stödgips. Ska tillbaka om tre veckor för röntgen och läkarbesök. Senare dags för andra handen, när denna är läkt
Väl mött, Tatsja

#6 båda händerna
jag hoppa att det blir bättre när det har läkt, var det högra denna gången?
Nej, vänstra, vilket jag också är. Men har lärt upp högern rätt så bra.
Väl mött, Tatsja

Är du också vänsterhänt 
japp, men blivit lite högerhänt nu. Fast vissa saker har jag problem med.att skära upp mat och bröd tillexempel
Väl mött, Tatsja
Irriterad på detta stift som fastnar i gipset. Vet inte hur jag ska hålla handen ibland. Sen har jag plåster över de andea såren och ett känner jag har fastnat ordentligt. Ska nog be att få byta förband. Tur det är ett halvgips och grannen är uska.
Väl mött, Tatsja